Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Przenieś swoją firmę na nowy etap: Jak stworzyć stronę fanowską na Facebooku

31-10-2012, 23:58

Wciąż wiele mniejszych firm nie jest obecnych tam, gdzie często zaglądają ich klienci. Pokazujemy, że założenie strony na Facebooku to tylko kilka minut.

robot sprzątający

reklama


Przygotowywanie strony firmowej zwykle wiąże się z wieloma kosztami, jak przygotowanie motywu, regularne opłacanie serwera oraz domeny, a także publikowanie długich treści. Sytuacja wygląda znacznie prościej w przypadku Facebooka, który nie wymaga opracowywania tak obszernych materiałów, a do tego dostarcza pełną infrastrukturę, niezbędną do interakcji z klientami.

Coraz więcej osób decyduje się więc na założenie strony fanowskiej w serwisie Marka Zuckerberga, by tam za pomocą krótkich wiadomości, stać się częścią codziennego życia tysięcy internautów. W tym tekście nie będziemy się jednak zagłębiali w tajniki prowadzenia profili na Facebooku, a skupimy się wyłącznie na procesie przygotowywania nowej strony.

1. Pierwszym krokiem jest oczywiście zalogowanie się do witryny i odszukanie na lewym pasku zakładki "Strony", gdzie wyświetlane są wszystkie profile, na których możemy publikować statusy (niekoniecznie stworzone przez nas). Alternatywnie można również po prostu przejść na adres facebook.com/pages i tam kliknąć w zielony przycisk "Utwórz stronę".

Facebook - tworzenie strony fanowskiej

2. Następnym krokiem jest wybranie typu naszej działalności, która wyświetlana będzie tuż obok nazwy na Facebooku. Do dyspozycji mamy na przykład: lokalny biznes lub miejsce, firma lub instytucja, marka lub produkt, artysta lub osoba publiczna, rozrywka, organizacja non-profit.

Tworzenie strony na Facebooku

Po wskazaniu dowolnej z grupy możemy ją później doprecyzować, wybierając z kolejnej listy szczegółowe parametry. W przypadku niektórych kategorii podać trzeba również bardziej szczegółowe dane, jak chociażby lokalizację firmy czy nazwę produktu.

3. Po zaakceptowaniu warunków korzystania z Facebooka możemy już kliknąć na przycisk "Rozpocznij".

4. Następnie musimy zadbać o stronę graficzną naszej strony. Na szczęście proces konfiguracji jest bardzo prosty i sprowadza się do wskazania wybranego zdjęcia z dysku bądź witryny firmowej. Gdy obrazek wygląda już tak, jakbyśmy tego chcieli, można wybrać przycisk "Dalej".

Konfiguracja strony

5. Ostatnim krokiem jest podanie bardziej szczegółowych informacji, które widoczne będą w opisie strony. Przy okazji dodać można również linki ułatwiające odnalezienie firmy czy produktu w innych witrynach społecznościowych. Oczywiście w razie potrzeby bez problemu zmienimy tego typu informacje w przyszłości.

6. Opcjonalnie można również utworzyć krótszy adres dla swojej strony fanowskiej. Umożliwi to internautom łatwiejsze przechodzenie do profilu, a także prostsze wymienianie się nim ze znajomymi. Aby dokonać zmian, przechodzimy na stronę kreatora (facebook.com/username), następnie wybieramy profil, któremu chcemy nadać krótszą nazwę, a na koniec zatwierdzamy wybrany URL. Warto pamiętać, że późniejszej zmiany adresu można dokonać tylko raz.

Czytaj także: Ponad milion Polaków nabranych na Mój Kalendarz. Smutne czy imponujące?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *