Wciąż wiele mniejszych firm nie jest obecnych tam, gdzie często zaglądają ich klienci. Pokazujemy, że założenie strony na Facebooku to tylko kilka minut.
reklama
Przygotowywanie strony firmowej zwykle wiąże się z wieloma kosztami, jak przygotowanie motywu, regularne opłacanie serwera oraz domeny, a także publikowanie długich treści. Sytuacja wygląda znacznie prościej w przypadku Facebooka, który nie wymaga opracowywania tak obszernych materiałów, a do tego dostarcza pełną infrastrukturę, niezbędną do interakcji z klientami.
Coraz więcej osób decyduje się więc na założenie strony fanowskiej w serwisie Marka Zuckerberga, by tam za pomocą krótkich wiadomości, stać się częścią codziennego życia tysięcy internautów. W tym tekście nie będziemy się jednak zagłębiali w tajniki prowadzenia profili na Facebooku, a skupimy się wyłącznie na procesie przygotowywania nowej strony.
1. Pierwszym krokiem jest oczywiście zalogowanie się do witryny i odszukanie na lewym pasku zakładki "Strony", gdzie wyświetlane są wszystkie profile, na których możemy publikować statusy (niekoniecznie stworzone przez nas). Alternatywnie można również po prostu przejść na adres facebook.com/pages i tam kliknąć w zielony przycisk "Utwórz stronę".
2. Następnym krokiem jest wybranie typu naszej działalności, która wyświetlana będzie tuż obok nazwy na Facebooku. Do dyspozycji mamy na przykład: lokalny biznes lub miejsce, firma lub instytucja, marka lub produkt, artysta lub osoba publiczna, rozrywka, organizacja non-profit.
Po wskazaniu dowolnej z grupy możemy ją później doprecyzować, wybierając z kolejnej listy szczegółowe parametry. W przypadku niektórych kategorii podać trzeba również bardziej szczegółowe dane, jak chociażby lokalizację firmy czy nazwę produktu.
3. Po zaakceptowaniu warunków korzystania z Facebooka możemy już kliknąć na przycisk "Rozpocznij".
4. Następnie musimy zadbać o stronę graficzną naszej strony. Na szczęście proces konfiguracji jest bardzo prosty i sprowadza się do wskazania wybranego zdjęcia z dysku bądź witryny firmowej. Gdy obrazek wygląda już tak, jakbyśmy tego chcieli, można wybrać przycisk "Dalej".
5. Ostatnim krokiem jest podanie bardziej szczegółowych informacji, które widoczne będą w opisie strony. Przy okazji dodać można również linki ułatwiające odnalezienie firmy czy produktu w innych witrynach społecznościowych. Oczywiście w razie potrzeby bez problemu zmienimy tego typu informacje w przyszłości.
6. Opcjonalnie można również utworzyć krótszy adres dla swojej strony fanowskiej. Umożliwi to internautom łatwiejsze przechodzenie do profilu, a także prostsze wymienianie się nim ze znajomymi. Aby dokonać zmian, przechodzimy na stronę kreatora (facebook.com/username), następnie wybieramy profil, któremu chcemy nadać krótszą nazwę, a na koniec zatwierdzamy wybrany URL. Warto pamiętać, że późniejszej zmiany adresu można dokonać tylko raz.
Czytaj także: Ponad milion Polaków nabranych na Mój Kalendarz. Smutne czy imponujące?
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|