Praca w sprzedaży to nie tylko tradycyjny stacjonarny etat sprzedawcy w sklepie. Ponieważ sprzedaż obejmuje różne formy działalności, to także pojęcie pracy w sprzedaży poszerzyło swój zakres.
Współcześnie sprzedaż stoi na czele wszystkich sektorów gospodarki – bez niej i bez uzyskanych w ten sposób finansów trudno sobie wyobrazić rozwój przedsiębiorstw, sklepów czy firm zajmujących się działalnością usługową. Z tego też powodu opcja: sprzedaż praca staje się jednym z popularniejszych wyborów ludzi wchodzących na rynek pracy oraz osób, które postanowiły się przebranżowić.
Jak już wspomniano, sprzedaż dotyczy różnych produktów oraz usług. Dlatego też sprzedawca pracę może wykonywać zarówno w branżach bardzo popularnych, jak i w bardzo specjalistycznych. W każdym przypadku jest on fachowcem, od którego zależy, czy dany produkt albo usługa przekonają do siebie klienta.
Tak jak w każdym zawodzie, również w zwodzie sprzedawcy istnieje pewne rozróżnienie między poszczególnymi specjalizacjami. Sprzedawcy to na przykład osoby pracujące w dziale obsługi klienta (od tego wiele osób rozpoczyna swoją karierę związaną z pracą w sprzedaży). Bardzo popularnym („terenowym”) sprzedawcą jest przedstawiciel handlowy – zajmuje się on pozyskiwaniem klientów oraz odwiedzaniem ich w celach handlowych. Kolejną formą sprzedaży jest telesprzedaż , czyli oferowanie usług i produktów przez telefon – tym zajmują się telemarketerzy . Młodszą siostrą takiej sprzedaży można nazwać e-commerce – sprzedawcy kontaktują się z klientem drogą elektroniczną, a także opracowują strategię sprzedaży. Z kolei bardzo popularne ostatnio stanowisko o nazwie account manager jest przeznaczone dla osób mających dłuższe doświadczenie. Osoba na tym stanowisku zajmuje się negocjowaniem kontraktów, ich podpisywaniem, a także tym, żeby klienci byli po prostu zadowoleni ze współpracy. Na dogłębnej znajomości mechanizmów, jakie rządzą sprzedażą, bazuje też stanowisko o nazwie: specjalista ds. sprzedaży. Taka osoba zajmuje się między innymi raportowaniem wyników sprzedaży czy też realizacją planów handlowych.
Niezależnie od tego, czy sprzedawca to specjalista ds. sprzedaży, account manager czy też przedstawiciel handlowy, to osoba wykonująca pracę związaną ze sprzedażą przyczynia się do tego, że firma czy też przedsiębiorstwo może się rozwijać dzięki zarobionym pieniądzom, a tym samym np. zatrudniać większą liczbę pracowników. Śmiało można by zaryzykować twierdzenie, że dziedzina o nazwie: sprzedaż praca jest filarem nie tylko konkretnych firm, ale także całej gospodarki. Wszystkie stanowiska w dziale sprzedaży to ogniwa, w których każde ma określone zadania – powiązane ze sobą lub też z siebie wynikające. Dzięki temu, że zawód handlowca będzie zawsze cieszył się dużą popularnością, rekrutacja na stanowiska związane ze sprzedażą uwzględnia osoby z doświadczeniem, jak i takie, które dopiero zaczynają swoją przygodę w tej dziedzinie.
Jak każdy zawód, także profesja sprzedawcy charakteryzuje się pewnymi zaletami oraz wadami. Do tych pierwszych należą coraz bardziej cenione, jeśli chodzi o pracę na etacie, elastyczne godziny pracy. Zawód handlowca jest też niewątpliwie bardzo ciekawy z kilku względów:
To tylko niektóre dowody na to, że w pracy handlowca trudno o nudę. Wiąże się to niestety także z jedną z negatywnych cech tego zawodu, a mianowicie z dużym stresem wynikającym z obowiązku sprzedaży produktu czy usługi, gdy klient jest nieprzychylny i mało sympatyczny. Do plusów należy również to, że po prostu łatwiej znaleźć pracę w tym zawodzie.
Ogłoszenia na stanowiska związane ze sprzedażą są właściwie na każdym portalu zajmującym się pośrednictwem pracy. Praca w sprzedaży obejmuje wiele ofert, przez które ciężko jest się przebić, by znaleźć tę najodpowiedniejszą. Dlatego dobrym rozwiązaniem są specjalistyczne portale dla sprzedawców i pracodawców, takie jak www.esprzedawca.pl, na których w jednym miejscu można znaleźć zarówno oferty pracy w sprzedaży, jak i bazę sprzedawców z całej Polski. Sprzedawca CV umieszcza na swoim profilu (zawierającym także krótką charakterystykę branży, w której dana osoba działała) – dzięki czemu przyszły pracodawca może bez problemu odnaleźć kandydata, który potencjalnie najbardziej mu odpowiada. Takie rozwiązanie bez wątpienia ułatwia proces rekrutacji. Oferty pracy w sprzedaży także są pogrupowane rejonami oraz specjalizacjami, dlatego także i osoba szukająca pracy w handlu ma ułatwione zadanie.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|