Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Proces zdobywania klientów może być dla wielu firm, zwłaszcza dopiero rozpoczynających działalność, prawdziwym wyzwaniem. Jeśli należysz do osób, które stają na głowie, aby przyciągnąć nowych klientów, a efekty z jakiegoś powodu nie są dla Ciebie zadowalające, przeczytaj poniższy tekst i sprawdź, jakie działania warto wdrożyć, aby osiągnąć zamierzone cele.

Pozyskiwanie klientów - 7 skutecznych sposobów

O czym należy pamiętać w procesie pozyskiwania nowych klientów?

Jak wiadomo, od popytu na nasz produkt lub usługę zależy opłacalność prowadzenia firmy, stąd też pozyskiwanie nowych klientów to proces długotrwały, który właściwie nigdy się nie kończy. Aby jednak ktokolwiek cokolwiek od nas kupił, musi dowiedzieć się o naszym istnieniu, zaufać nam i w efekcie świadomie wybrać nas spośród konkurencji. Takie działanie określa się jako lejek sprzedażowy.

Istotną częścią lejka jest tzw. proces generowania leadów, czyli pozyskiwanie klientów wstępnie zainteresowanych naszym produktem lub usługą. Od razu tutaj trzeba zaznaczyć, że mianem leada określa się dane kontaktowe potencjalnych klientów.

Dlaczego warto generować leady? Przede wszystkim dlatego, że zawężamy w ten sposób grupę odbiorców naszych treści reklamowych i dlatego mamy znacznie większą szansę na sfinalizowanie transakcji.

Niezależnie od tego, czy chcemy pozyskać klientów B2B, czy indywidualnych, strategia działania wygląda dosyć podobnie. Generujemy jak najwięcej wartościowych leadów, aby chociaż część z nich podjęła decyzję zakupową.

Metody pozyskiwania klientów, które działają

jak pozyskiwać nowych klientów w Internecie

Poniżej znajdziesz listę najpopularniejszych sposobów na pozyskiwanie klientów (generowanie leadów). Zanim jednak pochopnie wybierzesz któryś z nich i rozpoczniesz losowe działania, zapoznaj się z kilkoma zasadami, które również mają ogromne znaczenie:

  1. Na początku poznaj swojego klienta i konkurencję w branży, a następnie opracuj plan działania. Zastanów się, jakie cechy posiada Twój produkt lub oferowana usługa i kto najprawdopodobniej będzie nim zainteresowany. Następnie przemyśl, z jakich kanałów informacji najczęściej korzysta Twój klient i skup się na nich.
  2. Zastanów się, jak Twój produkt odpowiada na ich potrzeby i przedstaw te zalety w treściach promocyjnych. Nie bój się odwoływać do sytuacji z życia wziętych. Takie przekazy znacznie lepiej docierają do zainteresowanych, niż wytarte slogany.
  3. Bądź systematyczny. Jeśli chcesz pozyskać nowych klientów, musisz być wytrwały w tym co robisz. Żadne działania nie zaowocują od razu, dlatego nie zniechęcaj się i poświęć odpowiednio dużo czasu na działania promocyjne.
  4. Nawiązuj relację z potencjalnymi klientami. Każdy z nas docenia, kiedy ktoś coś dla niego robi. Nagradzaj każdego, kto odpowie na kierowane przez Ciebie treści. Może być to rabat lub dostęp premium. W ten sposób zyskasz lojalnych klientów, którzy zostaną z Tobą na dłużej.

Jak wiadomo, nie wystarczy pozyskać potencjalnego klienta, ale ważne jest, aby go utrzymać. Tylko wtedy możemy mówić o prawdziwym sukcesie. Teraz możemy przejść do konkretnych sposobów, aby pozyskać bazę klientów wstępnie zainteresowanych.

 

1 - Dobra strona www

Mówi się, że w dzisiejszych czasach zarówno konsumenci, jak i większość klientów B2B poszukuje produktów i usług poprzez Internet. Dlatego widoczność Twojej strony w wyszukiwarce, jak i jej atrakcyjny wygląd to sprawy pierwszorzędne.

Jeśli już posiadasz stronę internetową, zadbaj o jej skuteczne wypozycjonowanie, a także zwróć uwagę, czy wygodnie się ją przegląda na urządzeniach mobilnych. Uwierz, że mnóstwo osób korzysta z Internetu głównie z poziomu swojego smartfona. Jeśli treści na Twojej stronie nie są czytelne i łatwo dostępne, to prawdopodobnie stracisz przez to niejednego klienta.

Oczywiście strony internetowe nie są specjalnością nas wszystkich, więc jeśli nie potrafisz poprowadzić i pozycjonować jej samodzielnie, nawiąż współpracę z profesjonalistami.

2 - Landing page

Reklama płatna w Google AdWords czy na Facebooku to początek, jednak musimy zadbać o to, co zobaczy potencjalny klient po kliknięciu nią. Takie strony internetowe, nakierowane na sprzedaż konkretnego produktu to świetny sposób na pozyskanie danych kontaktowych klienta.

3 - Cold calling

Mimo różnych czasem krytycznych opinii, usługi call center wciąż pozwalają w bardzo szybki sposób pozyskiwać klientów i partnerów biznesowych. Dzieje się tak dlatego, że forma kontaktu bezpośredniego jest znacznie bardziej angażująca, niż np. cold mailing (czyli wysyłanie treści reklamowej na skrzynkę mailową).

Odpowiednio przeszkoleni konsultanci potrafią dokładnie przedstawić ofertę Twojej firmy i wskazać na największe atuty produktu czy usługi. Calling pozwala dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców w krótkim czasie i wyłonić z niej osoby zainteresowane, a w szczególności nowych klientów biznesowych. Więcej na ten temat możesz zaleźć, klikając TUTAJ.

[obraz_1]

4 - Aktywne profile w mediach społecznościowych

Marketing internetowy w dużej mierze opiera się o działania w social mediach. W końcu to tam toczy się większość wirtualnego życia obecnego społeczeństwa, a więc dosyć łatwo jest tam spotkać i pozyskać klienta.

Media społecznościowe mogą skutecznie sprzedawać, jednak musimy publikować tam treści naprawdę dobre, zwracające na siebie uwagę w gąszczu postów. Estetyczne grafiki, krótkie, ale chwytliwe opisy, a także przekierowania na stronę Twojego sklepu to podstawa.

5 - Dzielenie się wiedzą

W pozyskiwaniu klientów nie możemy zapominać o dobrym content marketingu. Podając internautom wartościowe treści z zakresu Twojej branży, zbudujesz wśród nich zaufanie i pokażesz potencjalnym klientom, że naprawdę znasz się na tym, co robisz. Chyba każdy chce, aby produkty lub usługi, które wybiera, były tworzone przez profesjonalistę.

Content marketing to nie tylko artykuły blogowe, ale również filmy umieszczane w serwisie YouTube, infografiki publikowane w social media, newslettery, podcasty itp. Warto, aby były opatrzone dobrze widocznym logo firmy, aby sami klienci łatwo je zapamiętali.

6 - Lead magnet

Bardzo skuteczną metodą pozyskiwania klientów jest stosowanie tzw. lead magnetów, czyli trików, które mają nie tylko przyciągnąć uwagę, ale i zachęcić przyszłych klientów do pozostawienia kontaktu, np. adresu e-mail. Mogą to być np.:

  • obietnica dodatkowej zniżki za zapis do newslettera,
  • darmowy dostęp premium do treści edukacyjnych lub kursu,
  • darmowa próbka lub poradnik w pdf.

Dzięki lead magnetom jesteśmy w stanie szybko wyodrębnić grupę docelową i postawić na bezpośredni kontakt w formie newslettera.

7 - Marketing szeptany

Ciekawym sposobem pozyskiwania nowych klientów jest sztuczne wywoływanie dyskusji na temat zalet danego produktu lub usługi. Może być to np. wspomnienie o nim na forum w danej dziedzinie lub w komentarzu pod postem. Ważne jest, aby wyglądało to w sposób naturalny i potencjalnemu klientowi wydawało się, że jest to opinia osoby niezależnej. W ten sposób zainteresujesz swoimi produktami osoby szukające podobnych artykułów lub informacji o nich.

Dlaczego warto postawić na aktywne pozyskiwanie klientów?

Aktywne i zdywersyfikowane działania mające na celu pozyskanie klientów są obecnie najbardziej skutecznym sposobem sprzedaży. Trafiają prosto w rynek docelowy, oszczędzając nasz czas i pieniądze przeznaczane na reklamę. Od jakiegoś czasu model zakupowy uległ znacznym zmianom, toteż musimy w sposób ciągły wychodzić naprzeciw oczekiwaniom, jakie stawia grupa docelowa. 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Więcej w tym temacie:





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag pozyskiwanie klienta