Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polski handel masowo przenosi się z realnego świata do internetu

Forsal.pl 04-03-2011, 12:10

Na każdy wyrejestrowany tradycyjny sklep przypada jeden wirtualny. Do sieci przyciągają mniejsze, nawet pięciokrotnie, koszty uruchomienia biznesu. Co roku z polskiego rynku znika od 5 do 6 tys. tradycyjnych sklepów. To oznacza, że w ciągu ostatniej dekady zniknęło ich już prawie 70 tys.

robot sprzątający

reklama


W tej chwili w kraju działa ponad 364 tys. placówek handlowych, czyli o 2,1 proc. mniej niż w roku ubiegłym. To przede wszystkim efekt rosnącej konkurencji. (...) Sposobu na przetrwanie, wielu handlowców szuka w internecie.

W zasadzie na każdy wyrejestrowany sklep w handlu tradycyjnym pojawia się jeden działający w świecie wirtualnym – zauważa Tomasz Starzyk z firmy Dun & Bradstreet. W 2010 r. w sieci powstało ponad 7,9 tys. sklepów – wynika z najnowszego raportu opracowanego na podstawie danych GUS przez firmę HBI Polska. To o 2 tys. więcej niż w 2009 r. i ponad dwa razy więcej niż w 2008 r., kiedy to działalność rozpoczęło 3,8 tys. e-sklepów. Dziś według HBI Polska zarejestrowanych jest 24 639 punktów sprzedaży detalicznej prowadzonej przez internet, włączając w to domy internetowej sprzedaży wysyłkowej.

Według ekspertów coraz wyższe koszty prowadzenia działalności w realnym świecie, wynikające głównie z rosnących czynszów za wynajem powierzchni handlowej, magazynowej, zatrudnienia pracowników, spowodują, że w tym roku można oczekiwać nawet 10 tys. nowych rejestracji sklepów w sieci. Wystarczy na to nawet 10 tys. zł. To o pięć razy taniej niż w realu.

Więcej szczegółów w serwisie Forsal.pl w artykule pt. Polski handel masowo przenosi się z realnego świata do Internetu

Patrycja Otto

Forsal.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *