Na każdy wyrejestrowany tradycyjny sklep przypada jeden wirtualny. Do sieci przyciągają mniejsze, nawet pięciokrotnie, koszty uruchomienia biznesu. Co roku z polskiego rynku znika od 5 do 6 tys. tradycyjnych sklepów. To oznacza, że w ciągu ostatniej dekady zniknęło ich już prawie 70 tys.
W tej chwili w kraju działa ponad 364 tys. placówek handlowych, czyli o 2,1 proc. mniej niż w roku ubiegłym. To przede wszystkim efekt rosnącej konkurencji. (...) Sposobu na przetrwanie, wielu handlowców szuka w internecie.
– W zasadzie na każdy wyrejestrowany sklep w handlu tradycyjnym pojawia się jeden działający w świecie wirtualnym – zauważa Tomasz Starzyk z firmy Dun & Bradstreet. W 2010 r. w sieci powstało ponad 7,9 tys. sklepów – wynika z najnowszego raportu opracowanego na podstawie danych GUS przez firmę HBI Polska. To o 2 tys. więcej niż w 2009 r. i ponad dwa razy więcej niż w 2008 r., kiedy to działalność rozpoczęło 3,8 tys. e-sklepów. Dziś według HBI Polska zarejestrowanych jest 24 639 punktów sprzedaży detalicznej prowadzonej przez internet, włączając w to domy internetowej sprzedaży wysyłkowej.
Według ekspertów coraz wyższe koszty prowadzenia działalności w realnym świecie, wynikające głównie z rosnących czynszów za wynajem powierzchni handlowej, magazynowej, zatrudnienia pracowników, spowodują, że w tym roku można oczekiwać nawet 10 tys. nowych rejestracji sklepów w sieci. Wystarczy na to nawet 10 tys. zł. To o pięć razy taniej niż w realu.
Więcej szczegółów w serwisie Forsal.pl w artykule pt. Polski handel masowo przenosi się z realnego świata do Internetu
Patrycja Otto
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
W epoce cyfrowej ekonomii nie ma miejsca na dywagacje o granicy między IT a biznesem