Tylko 2% respondentów uważa, że istotą PR jest manipulacja i wywieranie wpływu, natomiast aż 49% postrzega PR jako budowanie pozytywnego wizerunku firmy, instytucji lub osoby - wynika z raportu "Społeczna Recepcja Public Relations", opracowanego przez Wyższą Szkołę Promocji w Warszawie.
reklama
W postrzeganiu PR mniejszą rolę, niż mogłoby się to wydawać, odgrywają kontakty z mediami. Mniej niż 20% osób stwierdziło bowiem, że PR to reprezentowanie firmy wobec dziennikarzy, klientów i innych podmiotów.
- Branża powinna nieustannie edukować w zakresie roli PR i budować jej pozytywny wizerunek. Jest to konieczne, gdyż jak pokazują badania, blisko 47% badanych deklaruje, że zna termin PR, ale nie jest w stanie spontanicznie powiedzieć, czym on właściwie jest. Ponadto wciąż prawie 6% badanych kojarzy ten termin z reklamą produktów firmy. Uzyskane dane są niepokojące, ponieważ pokazują, na jak podatny grunt nadinterpretacji i przekłamań branża PR jest narażona - podkreśla dr Krzysztof Kubiak, Dyrektor Instytutu Public Relations w Wyższej Szkole Promocji w Warszawie.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|