Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polacy pozytywnie o Public Relations

04-01-2012, 20:55

Tylko 2% respondentów uważa, że istotą PR jest manipulacja i wywieranie wpływu, natomiast aż 49% postrzega PR jako budowanie pozytywnego wizerunku firmy, instytucji lub osoby - wynika z raportu "Społeczna Recepcja Public Relations", opracowanego przez Wyższą Szkołę Promocji w Warszawie.

robot sprzątający

reklama


Istota public relations
fot. WSP - Istota public relations
Projekt badawczy przeprowadzony przez WSP pokazał, że dla 49% respondentów rolą PR jest przede wszystkim promowanie pozytywnego wizerunku firmy (tzw. MPR). Prawie 23% badanych uznało, że jest to sztuka osiągania harmonii z otoczeniem poprzez wzajemne porozumienie oparte na prawdziwej i pełnej informacji o działalności firmy lub/i osoby (tj. klasyczny PR).

Czytaj też: Nie taki piarowiec straszny, jak go malują

W postrzeganiu PR mniejszą rolę, niż mogłoby się to wydawać, odgrywają kontakty z mediami. Mniej niż 20% osób stwierdziło bowiem, że PR to reprezentowanie firmy wobec dziennikarzy, klientów i innych podmiotów.

- Branża powinna nieustannie edukować w zakresie roli PR i budować jej pozytywny wizerunek. Jest to konieczne, gdyż jak pokazują badania, blisko 47% badanych deklaruje, że zna termin PR, ale nie jest w stanie spontanicznie powiedzieć, czym on właściwie jest. Ponadto wciąż prawie 6% badanych kojarzy ten termin z reklamą produktów firmy. Uzyskane dane są niepokojące, ponieważ pokazują, na jak podatny grunt nadinterpretacji i przekłamań branża PR jest narażona - podkreśla dr Krzysztof Kubiak, Dyrektor Instytutu Public Relations w Wyższej Szkole Promocji w Warszawie.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *