Polacy najczęściej w Europie, obok Czechów, używają telefonii VoIP - wynika z badań Ericsson Consumer Lab. Polacy chętnie korzystają również z innych usług elektronicznych: e-bankowości i poczty elektronicznej.
Badania Consumer Lab Polska 2009 odbyły się w okresie marzec-maj 2009 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Źródłem danych są ankiety bezpośrednie i internetowe w rozkładzie po 50%. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków.
W czasie badań 28% polskich respondentów stwierdziło, że przynajmniej raz w tygodniu łączy się za pomocą Skype lub innego komunikatora. 9% ankietowanych twierdzi, że korzysta z podobnej usługi kilka razy w tygodniu. Dla porównania 23% respondentów włoskich, 16% niemieckich i tylko po 12% brytyjskich i szwedzkich przyznało, że co najmniej raz w tygodniu korzysta z telefonii VoIP.
Polacy zaakceptowali też e-bankowość. 41% ankietowanych deklaruje, że przeprowadza co najmniej raz w tygodniu transakcje bankowe online. Zainteresowanie usługami bankowymi online jest podobne do zainteresowania portalami społecznościowymi, do których co najmniej raz w tygodniu loguje się 41% ankietowanych.
Odsetek osób dokonujących transakcji online w Polsce jest zbliżony do wyniku Niemiec, gdzie 42% respondentów potwierdziło takie zachowanie. Najwyższym odsetkiem wśród badanych krajów może pochwalić się Szwecja, gdzie blisko 56% respondentów zadeklarowało korzystanie z usług bankowych. Niższe wyniki odnotowano w takich krajach, jak Hiszpania (37%), Włochy (31%) i Czechy (23%).
Coraz więcej Polaków używa również poczty elektronicznej. Do korzystania z własnego konta e-mail minimum raz w tygodniu przyznało się 77% respondentów. To o 11% więcej niż w 2006 roku.
W ramach Ericsson Consumer Lab badano również, jak wielu Polaków korzysta z telefonii komórkowej i internetu oraz jaki sprzęt preferuje. Pisaliśmy o tym w DI dwa tygodnie temu.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*