G Suite a darmowe aplikacje
Jak wspomnieliśmy, G Suite to coś więcej niż pakiet oprogramowania udostępniany w bezpłatnej wersji konsumenckiej. Jego użytkownik może korzystać z adresu e-mail w formie @twojafirma, otrzymuje dwa razy więcej miejsca w chmurze na Gmailu oraz na dysku. Dodatkowo korzysta również ze wsparcia przez internet i telefon przez 24 godziny na dobę. Kolejne ważne dodatki to gwarancja 99,9 proc. dostępności firmowej poczty e-mail. Inne to współpraca z Microsoft Outlook, kontrola administracyjna kont użytkowników czy też dodatkowe opcje związane z zabezpieczeniami.
W ramach G Suite nie kupuje się pojedynczych aplikacji, lecz otrzymuje się po zalogowaniu dostęp do pakietu zintegrowanych programów, które ze sobą współdziałają. Oczywiście po zakupie usługi nie ma konieczności korzystania ze wszystkich aplikacji, ale na pewno ich użytkowanie powinno przynieść firmie wyraźne korzyści. Na przykład dodanie komentarza w dokumencie tekstowym sprawi, że współpracownicy otrzymają automatyczne powiadomienie o tej czynności. Jakie aplikacje wchodzą w skład G Suite? Oto one:
- Poczta Gmail – czyli najpopularniejszy program pocztowy na świecie. Można dzięki niemu korzystać z adresów e-mail we własnej domenie, a do dyspozycji ma się 2 razy więcej powierzchni niż w ramach darmowej oferty. Poczta Google jest wciąż rozwijana – jedną z ciekawszych nowości, jakie wprowadzono do niej w ostatnim czasie, są dynamiczne e-maile czy możliwość planowania wysyłki wiadomości.
- Dysk Google Drive – każdy otrzymuje 30 GB do wykorzystania na Gmailu i na Google Drive, ale można również skorzystać z nieograniczonej powierzchni za dodatkową opłatą. Do każdego konta użytkownika przypisane jest 1 TB przestrzeni wirtualnej. Jeżeli w organizacji znajduje się więcej niż 5 użytkowników, wówczas przyznawany jest nielimitowany dostęp do wirtualnego dysku Google.
- Kalendarz – specjalnie zaprojektowany do pracy zespołowej. Jest zintegrowany z pocztą Gmail i innymi usługami. Ma funkcję przypominania, ale można również za jego pośrednictwem utworzyć kalendarz dostępny dla każdej osoby w organizacji.
- Hangouts Meet – rozmowy video w jakości HD, w których jednocześnie może uczestniczyć do 25 osób w przypadku opcji Basic, a w wyższych pakietach nawet 100 osób. Żeby móc dołączyć do konferencji, zaproszeni muszą mieć jedynie odpowiedni link do usługi.
- Dokumenty – czyli edytor tekstowy online. Bardzo duże możliwości i ogólnie aplikacja chętnie wykorzystywana przez firmy. Nad jednym dokumentem może pracować wielu użytkowników, którzy mogą wprowadzać do niego zmiany i dodawać komentarze. W przeglądarce Chrome Dokumenty działają również w trybie offline.
- Currents – to aplikacja, która zastępuje i zawiera w sobie możliwości Google+. Usługa umożliwia lepszą komunikację pomiędzy użytkownikami i ma pomóc liderom zespołów w kontakcie z pracownikami.
- Arkusze – czyli arkusz kalkulacyjny online.
- Formularze – aplikacja, która umożliwia tworzenie standardowych formularzy ankiet i kwestionariuszy. Powstają one w podobny sposób jak dokumenty.
- Prezentacje – czyli możliwość tworzenia rozbudowanych prezentacji online.
- Witryny – tworzenie wysokiej jakości witryny dla swojego zespołu, projektu lub wydarzenia.
- Kreator aplikacji – dostępny w G Suite Business i Enterprise, a także w G Suite dla Szkół i Uczelni. Umożliwia tworzenie aplikacji niezbędnych do wsparcia wewnętrznych procesów w firmie.
- Konsola administracyjna – proste dodawanie użytkowników, zarządzanie urządzeniami i konfiguracja zabezpieczeń, czyli w skrócie: prosta administracja.
- Vault – rozwiązanie do przechowywania, blokowania, wyszukiwania i eksportowania danych. Aplikacja obsługuje m.in. wiadomości z Gmaila czy pliki z dysku Google.