Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wtorek - kolejny dzień żałoby narodowej. Media dostarczają nam coraz to nowszych informacji na temat tragedii. Serwisy internetowe pozwalają Polakom „wypłakać się”. Obywatele-internauci łączą się w społecznościach, aby wzajemnie się wspierać się w tych trudnych chwilach dla naszego narodu. Niestety nie wszyscy...

robot sprzątający

reklama


"Polskie media stoją na wysokości zadania" – twierdzi dziś Gazeta.pl. A co z internautami – obywatelami? Narodowe uniesienie trwa. Media, w tym również internetowe umożliwiły dotarcie z informacją w krótkim czasie do bardzo dużej grupy ludzi. Powstają nowe strony, serwisy, umożliwiające wyrażenie swego szacunku do zmarłych.

Żałoba obywateli

Część Polaków bardzo przeżywa tę tragedię. Dzięki mediom społecznościowym mogą stworzyć wspólnotę z innymi żałobnikami i wyrazić swój żal i smutek. Mogą wzajemnie podnosić się na duchu i wspierać. W ich komentarzach widać ból i zagubienie – dlaczego? Co teraz? Co będzie z Polską?

Niestety istnieje grupa, która nie potrafi uszanować prawa do żałoby obywateli. Pojawiają się komentarze, które w obecnym czasie nie powinny zobaczyć światła dziennego. Niektóre portale, aby ustrzec się przed taką sytuacją zablokowały komentarze artykułów, ale na wielu powstałych stronach (np. w serwisie Facebook) nikt tego nie kontroluje.

Moderator i niestosowne komentarze

W tym dramatycznym momencie widać, jak bardzo potrzebna jest moderacja wpisów na forach, witrynach. Nie chodzi tu o cenzurę, gdyż każdy ma prawo do swojego głosu, ale o umiejętność oceny czy dany wpis jest zgodny z ogólnieprzyjętymi zasadami społecznymi, moralnymi oraz prawem. Moderator nie może dać ponieść się emocjom i skasować posta tylko dlatego, że uważa go za niestosowny do danej chwili. Wolność słowa to także prawo do wygłaszania nie zawsze taktownych zdań. Zadaniem moderatora jest łagodzenie konfliktów jakie pojawiają się po kontrowersyjnych wypowiedziach.

- W obecnym momencie jest to trudne zadanie, gdyż internauci wkładają wiele uczuć w swoje posty – mówią moderatorzy firmy NetCenter Solution - trzeba być bardzo ostrożnym i wyważonym, aby ich nie urazić. Reakcja moderatorów powinna być szybka, szczególnie na łamiące regulaminy i prawo – należy je usuwać oraz ostrzec użytkownika, że jego działanie może być ukarane nawet zbanowaniem jego numeru IP.

Ostatnie dni, to czas próby dla polskich internatów. Zanim napiszemy posta, zastanówmy się czy nie łamiemy ogólnie przyjętych zasad żałoby. Pokażmy, że potrafimy w takich momentach wykazać się rozwagą, a nasze serwisy społecznościowe to prawdziwe społeczności, które łączą, a nie dzielą emocje.

 

Anna Kusak, NetCenter Solution


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *