Systemy informatyczne typu CRM to bardzo innowacyjne narzędzie do holistycznego zarządzania firmą. Jest to cały zestaw procedur i narzędzi, które są istotne w dziedzinie zarządzania kontaktu i utrzymywania odpowiedniej relacji z klientem. Większość systemów opiera się na koncepcji zarządzania, w której nacisk kładziony jest głównie na budowanie długotrwałej więzi z klientem oraz zdobyciu obustronnej lojalności. Jednym z podstawowych założeń jest to, że taniej i łatwiej jest utrzymać obecnego klienta, niż pozyskać nowego. Trzeba również przede wszystkim koncentrować się na klientach przynoszących największe zyski.
Dbanie o dobre relacje z klientami wymaga indywidualnego podejścia do każdego z nich z osobna. Jest to bardzo czasochłonny i pracochłonny proces, dlatego warto usprawnić go korzystając ze specjalistycznego oprogramowania. Odpowiednio dobrany i wdrożony system CRM automatyzuje i wspomaga cały proces rozpoznawania potrzeb i identyfikacji klienta, zawarcia transakcji, ale także wykonania całego szeregu usług posprzedażowych. Zależnie od potrzeb może on pomóc nam analizować faktury czy umowy z kontrahentami oraz odpowiednio nimi rozporządzać, a także pomóc przewidywać nam przyszłe zlecenie oraz ich ilość. Dzięki temu dokładnie wiemy, czego się spodziewać w przyszłości. Może nam on pomóc przewidzieć nawet całkiem niespodziewane skoki i wzrosty transakcji!
Na rynku wiele firm oferuje usługi wprowadzenia systemów tego rodzaju firmom, jednak tylko niektóre robią to naprawdę skutecznie. Co ważne, CRM nie jest uniwersalnym programem, który sprawdzi się równie świetnie, gdy jest wdrożony w ten sam sposób, jednak w zupełnie innej branży. Każdy użytkownik CRM'a powinien zostać potraktowany indywidualnie, aby system działał optymalnie najlepiej. Dlatego ważne jest również to, jaka firma pomoże nam wprowadzić go do ogarnięcia swoich spraw. Doświadczonym i godnym polecenia graczem na tym rynku jest z pewnością ITCube, który oferuje usługi wdrożenia w pełni spersonalizowanego systemu dla firmy, włączając w to mnóstwo przydatnych w każdym przypadku pakietów, jak raporty, które umożliwiają analizowanie graficzne zestawień oraz statystyk, a także w przejrzysty sposób ukazują szczegółową analizę bazy danych. Aby system był w pełni wykorzystywany oraz prawidłowo zarządzany potrzebuje regularnego serwisu. Nie tylko uaktualnianie wersji jest w tym przypadku ważne, co możliwości efektywnej oceny pracy poszczególnych jednostek, a także opłacalności ruchów. Ważne również, by był w pełni zgodny z najnowszymi przepisami oraz nowelizacjami, dzięki czemu mamy pewność legalności działania. Te i inne narzędzia, pomagające np. w tworzeniu formularzy oraz prowadzeniu księgowości pozwalają nie tylko sprawnie zarządzać firmą z poziomu każdego urządzenia z dostępem do Internetu, ale również zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy.
Każdy przedsiębiorca wie, jak kosztowne mogą być naprawy błędów biurowych i księgowych, oraz jak dużo czasu zajmuje ich prostowanie. Jednak System CRM to nie tylko idealne narzędzie do prowadzenia papierologii firmy, ale właśnie (w porównaniu do innych systemów) stworzone głównie po to, by zadbać o odpowiedni kontakt i pozyskiwanie klientów. To przecież zwiększanie przychodów, możliwości oraz ogólny rozwój firmy są jej celem. Dzięki odpowiedniemu dopasowaniu do indywidualnych potrzeb mamy szansę pozyskać i utrzymać o wiele więcej klientów. Najpopularniejszą architekturą, o którą opiera się większość systemów CRM. jest struktura lejka, w który od góry dużym strumieniem wpadają „zimne leady”, a z drugiej, węższej strony wypadają gotowe umowy. Ten przesiew gwarantuje efektywność, gdyż nie każdy klient jest dla firmy wartościowy. Segregacja już na wstępnym etapie jest konieczna, a spora ilość potencjalnych klientów gwarantuje ich dużą liczbę pod koniec.
Ważnym elementem, o którym warto wspomnieć jest duża kompatybilność tego rodzaju systemów z innymi systemami biurowymi w firmie, takimi jak enova365, czy Sage. Sprawia to, że migracja danych pomiędzy poszczególnymi segmentami jest o wiele prostsza i możemy bez trudu przesyłać informacje. System CRM to wygoda, komfort korzystania i efektywność działania całej firmy!
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|