Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nie tylko Internet i telewizja, czyli o tradycyjnych sposobach reklamowania firmy

10-07-2018, 06:43

Telewizja i Internet zdominowały rynek reklamy – to fakt. W 2017 roku w Polsce wydatki tylko w tych dwóch kanałach, wyniosły prawe 80% wszystkich budżetów marketingowych. Tak wynika z raportu przygotowanego przez Starcom. Pod tym względem nie odbiegamy mocno od świata, gdzie wyniki są podobne. Czy zatem reklama, poza wielką dwójką TV i Internet, ma sens? Oczywiście, szczególnie, że dobre kampanie powinny być wielokanałowe i obejmować wiele mediów, a budżety telewizyjne zarezerwowane są jedynie dla największych firm.

mat partnera

Reklama offline rządzi się tymi samymi zasadami

Jadąc przez miasto mijasz dziesiątki i setki billboardów. Spacerując ruchliwą ulicą otrzymujesz kilka, a czasami kilkanaście ulotek. Czy gdyby takie formy promocji były nieskuteczne, to firmy stale decydowałby się na korzystanie z nich? Odpowiedź jest prosta, nie. Kampania ulotkowa, jeśli pamiętamy o kilku podstawowych zasadach: dbamy o przykuwającą oczy grafikę, wręczamy je w miejscach, w których pojawiają się nasi klienci i badamy jej efekty np. przez rejestrowanie kodów promocyjnych, może poprawić wyniki sprzedaż. Podobnie wygląda przeznaczanie części budżetu na upominki i gadżety firmowe, promujące firmę, konkretny produkt czy usługę.

Oryginalny gadżet - sposób na przyciągnięcie uwagi

Każdy kto widział w trakcie wakacji kolejki, w których trzeba stać 10 min, aby otrzymać darmową puszkę popularnego napoju, wie jak bardzo klienci uwielbiają dostawać prezenty. Fenomen Gangu Świeżaków od Biedronki - chyba najbardziej spektakularnej akcji promocyjnej ostatnich lat - opiera się również na wręczaniu wartości dodanej do zakupów. Przy mniejszych biznesach (pamiętajmy, że akcja Biedronki była mocno reklamowana w tradycyjnych mediach i Internecie), możesz po prostu dodawać upominek do zamówień, które przekroczą konkretną kwotę.

Najlepsze gadżety dla firm

Jaki gadżet sprawdza się w takim przypadku najlepiej? Oczywiście, jego cena i ekskluzywność ma znaczenie, ale nie zawsze bardziej kosztowny, znaczy lepszy. Należy patrzeć na zachowania grupy, do której chcemy dotrzeć, oraz np. na porę roku, kiedy planujemy akcję promocyjną. Okres wakacyjny to koszulki, ręczniki, okulary przeciwsłoneczne czy niezwykle popularne od zeszłego sezonu leżaki. Obecnie wybór jest tak duży, że np. sklep OpenGift.pl oferuje kilka tysięcy produktów reklamowych dla firm (np. cieszące się niesłabnącą popularnością kubki reklamowe z nadrukiem), w takim wypadku znalezienie odpowiedniego gadżetu nie powinno sprawić ci trudności. Jeśli ustalisz do tego kilka prostych kryteriów np. upominek za zakupy powyżej 500 zł jest inny niż ten za 250, to łatwo stworzysz prosty mechanizm promocji i zachęcisz klientów do większej aktywności.

Postaw na kreatywność

Poza Internetem i telewizją istnieje cały szereg działań marketingowych, które możesz z powodzeniem prowadzić offline. Jeśli ogranicza cię budżet, to zrób wszystko, aby nie ograniczała cię kreatywność. Jeśli wymyślisz coś naprawdę dobrego i nowego, to i tak twoja firma pojawi się w sieci, tym razem jako viral. Codziennie oglądamy online małe i średnie firmy, od sprzedawców kebabów, po zakłady pogrzebowe, które dzięki ciekawym pomysłom pojawiają się w najpopularniejszych serwisach i zdobywają tysiące udostępnień w social mediach. Zaskocz swoich klientów nietypowym gadżetem, albo niespotykanym, kreatywnym pomysłem, a też możesz znaleźć się w tym gronie.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Zalety wynajmu samochodów





Ostatnie artykuły:

fot. Freepik



fot. Freepik







fot. Freepik



fot. Freepik


Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy