Powszechna opinia na temat zawodu piarowca nie znajduje odzwierciedlenia w mediach. Z badania agencji informacyjnej PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeprowadzonego na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations wynika, że analizowana profesja opisywana jest w większości neutralnie (58 proc.), a w 36 proc. przekazu pozytywnie.
reklama
Z mediów wyłania się wizerunek piarowca jako osoby kreatywnej, błyskotliwej i ambitnej. Najwięcej materiałów dotyczy pracy w zawodzie, jego zalet i wad oraz perspektyw rozwoju (blisko 60 proc. przekazu). Co ważne, aż 43,1 proc. z nich ma korzystny wydźwięk. Często poruszaną kwestią w przypadku tej grupy zawodowej jest wykształcenie. Tematyka rynku PR w Polsce obejmuje ponad 20 proc. publikacji. Dziennikarze piszą też na temat etyki w PR – odnotowano 7,2 proc. informacji na ten temat.
Analizie poddano publikacje z prasy i internetu, które ukazały się od września 2010 do sierpnia 2011. Spośród 23 tysięcy materiałów na temat public relations wyłoniono 97 merytorycznych informacji dotyczących stricte zawodu piarowca.
Ponad 70 proc. materiałów z sieci stanowiły obszerne teksty. W prasie na analizowany temat najczęściej wzmiankowano (63,6 proc.). Najaktywniejszym portalem był bankier.pl, który opublikował 6,2 proc. poddanych analizie materiałów, w większości o wydźwięku pozytywnym. W całości przekazu dominowały media ogólnopolskie (89 proc.). We wszystkich rodzajach mediów przeważały materiały o wydźwięku neutralnym.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*