Nie taki piarowiec straszny, jak go malują

komunikat prasowy 09-10-2011, 20:39

Powszechna opinia na temat zawodu piarowca nie znajduje odzwierciedlenia w mediach. Z badania agencji informacyjnej PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeprowadzonego na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations wynika, że analizowana profesja opisywana jest w większości neutralnie (58 proc.), a w 36 proc. przekazu pozytywnie.

Z mediów wyłania się wizerunek piarowca jako osoby kreatywnej, błyskotliwej i ambitnej. Najwięcej materiałów dotyczy pracy w zawodzie, jego zalet i wad oraz perspektyw rozwoju (blisko 60 proc. przekazu). Co ważne, aż 43,1 proc. z nich ma korzystny wydźwięk. Często poruszaną kwestią w przypadku tej grupy zawodowej jest wykształcenie. Tematyka rynku PR w Polsce obejmuje ponad 20 proc. publikacji. Dziennikarze piszą też na temat etyki w PR – odnotowano 7,2 proc. informacji na ten temat.

Liczba publikacji dotyczących pracy w branży PR

Analizie poddano publikacje z prasy i internetu, które ukazały się od września 2010 do sierpnia 2011. Spośród 23 tysięcy materiałów na temat public relations wyłoniono 97 merytorycznych informacji dotyczących stricte zawodu piarowca.

Ponad 70 proc. materiałów z sieci stanowiły obszerne teksty. W prasie na analizowany temat najczęściej wzmiankowano (63,6 proc.). Najaktywniejszym portalem był bankier.pl, który opublikował 6,2 proc. poddanych analizie materiałów, w większości o wydźwięku pozytywnym. W całości przekazu dominowały media ogólnopolskie (89 proc.). We wszystkich rodzajach mediów przeważały materiały o wydźwięku neutralnym.

Czytaj także: PR dla MŚP?


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie

RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Czerwiec 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930