Samoobsługowe nadawanie listu i paczki, a także numerki zamiast stania w kolejce, a wszystko w kolorach królewskiej czerwieni - to niektóre elementy nowych placówek Poczty Polskiej. Wolny rynek najwyraźniej rozruszał narodowego operatora pocztowego.
reklama
Z początkiem tego roku weszło w życie nowe Prawo Pocztowe, które liberalizuje polski rynek pocztowy. Poczta Polska przygotowywała się do tego momentu od pewnego czasu. Firma najpierw stała się spółką akcyjną, a potem intensywnie wprowadzała nowe usługi, nierzadko związane z internetem. Ostatnią nowością tego typu była neoKartka.pl, ale Poczta Polska zapowiada też e-znaczki i e-listy.
Kolejne nowości Poczta Polska prezentowała wczoraj i dziś.
Wczoraj zaprezentowano placówkę pocztową nowego typu, urządzoną według nowych zasad, z wystrojem w którym przeważa czerwień - nowy kolor Poczty Polskiej.
W tej placówce nie ma tradycyjnych okienek, ale stoiska przystosowane także do potrzeb osób niepełnosprawnych. Kolejności obsługi pilnuje system numerków.
Placówki są generalnie podzielone na strefy: pocztową (listy, paczki, wpłaty i wypłaty), bankowo-ubezpieczeniową (konta, lokaty, polisy), handlową (np. kartki pocztowe czy prasa) i samoobsługową.
Zmniejszeniu kolejek mają służyć strefy samoobsługowe, w których będzie można samodzielnie:
Paczkomat w strefie samoobsługowej umożliwi odebranie paczki po wpisaniu na dotykowym ekranie kodu przesłany wcześniej SMS-em.
Przedstawiciele Poczty Polskiej już w grudniu zapowiadali, że do końca roku 2013 uruchomią 50 placówek nowego typu. Do końca roku 2014 ma ich być 100. Ogółem do 2017 roku na budowę nowego modelu placówek przeznaczono 190 mln zł.
Zaprezentowana wczoraj placówka znajduje się przy ul. Kazimierzowskiej 53/55 na warszawskim Mokotowie.
Oprócz nowych placówek Poczta Polska ma także nowe logo i nowy kolor przewodni - czerwony. Jest to nawiązanie do "obowiązującej w Poczcie od 1558 r. królewskiej czerwieni".
Polaków bardziej niż znaczenie koloru może zainteresować fakt, że roczne wydatki na zmianę wizualną logotypu i wystroju oddziałów oscylować będą w granicach 2-6 mln zł. To dużo, choć warto nadmienić, że Poczta Polska każdego roku na remonty placówek wydaje ok. 50 mln złotych.
Nowe logo i nowy kolor widzimy także na uruchomionej dzisiaj nowej stronie WWW narodowego operatora pocztowego. Serwis jest niewątpliwie bardziej nowoczesny i pierwsze wrażenia przy korzystaniu z niego są dobre. Sam odwiedzałem serwis poczty dość często i nawet związane z tym przyzwyczajenia nie utrudniały mi szybkiego znalezienia najważniejszych informacji na nowej stronie.
Poza tym Poczta Polska zapowiadała i zapowiada dostosowywanie swoich usług do potrzeb e-handlu. Nikt chyba nie wątpi, że kryją się za tym większe szanse, choć wielu naszych Czytelników zadaje jedno pytanie: czy nie dało się tego zrobić wcześniej?
Tak naprawdę trudno ocenić szybkość przemian, bo każdy z nas styka się tylko z wycinkiem ogromnego przedsiębiorstwa, jakim jest Poczta Polska. Obsługa klienta to nie wszystko. Firma musiała się uporać z wieloma problemami organizacyjnymi. Przemiany nierzadko zachodziły w tych miejscach, do których zwykły klient po prostu nie wchodzi.
Liberalizacja rynku nie zmieni jednej rzeczy - Poczta Polska nadal będzie firmą bardzo istotną dla obrotu listowo-paczkowego w naszym kraju. Operatorzy alternatywni sugerują nawet, że nadal będzie ona monopolistą. Wprowadzone przez tego operatora usprawnienia odczuje wielu z nas, nawet jeśli za Pocztą Polską nie przepadamy.
Czytaj także: Cyfrowe pomysły Poczty Polskiej: e-list, e-znaczek i odwrócona hybryda
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|