Pomimo blisko miliarda aktywnych użytkowników, Facebook ma apetyt na kolejne kraje. Okazuje się, że "do pożarcia" przez społecznościowego giganta pozostała już tylko niewielka część globu.
reklama
Vincenzo Cosenza analizujący witryny społecznościowe zaktualizował mapę popularności Facebooka, uwzględniając jednak przy tym zasięg innych usług tego typu. Okazuje się, że przed koncernem z Palo Alto "obroniły się" już tylko nieliczne kraje.
Facebook jest obecnie najpopularniejszą siecią społecznościową w 126 krajach na świecie - donosi Cosenza, który podczas przygotowywania swojego zestawienia wykorzystywał znane usługi, takie jak Alexa czy Google Trends, które pozwalają na określenie w przybliżeniu popularności wybranych stron internetowych.
Jak zauważa The Next Web, ciekawostką jest w tym przypadku fakt, że Google+ nie pojawia się w rankingach Google Trends. Obecnie usługa wyszukiwarkowego giganta prawdopodobnie nie może się jednak pochwalić zbyt dużym ruchem, a zatem w zestawieniu skupiono się na innych liderach tego rynku.
W aż 126 ze 137 analizowanych państw najpopularniejszą usługą społecznościową okazał się Facebook. Witryna Marka Zuckerberga ma najwięcej użytkowników w Europie (232 miliony), natomiast nieco mniej w Stanach Zjednoczonych (222 miliony) i Azji (219 milionów). Tak dokładne informacje udało się zebrać również dzięki samemu Facebookowi, a konkretnie jego platformie reklamowej, udostępniającej dane ilościowe dotyczące użytkowników.
Facebook nie poradził sobie jednak ze wszystkimi konkurentami. W Rosji wciąż dominuje na przykład VKontakte, natomiast Chiny opanowane są przez QZone. Pomimo nieudanego debiutu Facebooka wciąż zyskuje on bardzo szybko użytkowników, a dokładniej można to prześledzić na aminowanym pliku GIF, przygotowanym przez Cosenza.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|