Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polski Facebook w liczbach w 2011 roku

30-12-2011, 15:50

Prawie 3/4 aktywności fanów na fan page'ach to zwykłe kliknięcia przycisku "Lubię to", choć i to stanowi już prawie 50 mln. W treści najczęściej padają słowa związane z konkursami - wynika z danych Fanpage Trendera.

robot sprzątający

reklama


Według statystyk Facebooka, serwis ten posiada 7,5 mln użytkowników, a według Megapanelu za październik - 11,8 mln Real Users. Według Fanpage Trendera, 3,5 mln użytkowników Facebooka wykonało dowolną aktywność na przynajmniej jednym fan page'u, co oznacza choćby kliknięcie przycisku "Lubię to". Co ważne, 20% z tych osób była aktywna na więcej niż pięciu fan page'ach.

Szacuje się, że na polskim Facebooku występuje ok. 71 tysięcy stron firmowych, które zawierają informacje kontaktowe swoich użytkowników, jak numer telefonu czy adres. Firmy zyskiwały najmniej fanów w styczniu, kwietniu, okresie letnim oraz w grudniu (wszędzie ok. 8-procentowy przyrost).

Infografika prezentująca Facebooka (PL) w liczbach w 2011 roku
fot. Fanpage Trender - Infografika prezentująca Facebooka (PL) w liczbach w 2011 roku
Najwięcej szumu w tym roku narobiła Telekomunikacja Polska ze swoim Sercem i Rozumem, gdzie pod jednym z postów było prawie 20 tys. "lubiących" i ponad 600 komentarzy. Biorąc pod uwagę posty niefirmowe, pojawił się wpis "50 niesamowitych zdjęć, które nie są przerabiane", gdzie należało napisać 15 komentarzy pod rząd od jednego autora. W ten sposób uzbierano ponad 35 tys. komentarzy.

W tym roku najwięcej fanów zebrał fan page Demotywatory, bo ponad milion. Na drugim miejscu znalazł się Kuba Wojewódzki (732 tys.), a na trzecim Serce i Rozum (630 tys.) Od czasu gdy wprowadzono wskaźnik "mówi się", najczęściej wspominano o Kwejku (68 tys. razy), duecie Serce i Rozum (59 tys.) oraz Demotywatorach (58 tys.).

Czytaj też: 300 mln użytkowników mobilnej aplikacji Facebooka

- Internet to nie tylko Facebook, ale to właśnie Facebook w polskich warunkach najlepiej pokazuje rosnące znaczenie social media w marketingu. Aktywność firm w tym serwisie stale rośnie, ale podążają za nimi użytkownicy - tłumaczy Jan Zając z Fanpage Trendera. - Wśród rekordzistów przeważają treści rozrywkowe, co czasem wykorzystują tzw. farmy fanów. W treści postów często pojawiają się słowa związane z konkursami.

W marcu najważniejszym wydarzeniem były kłopoty marek odzieżowych Cropp i House, gdzie w ciągu 28 godzin zniknęło ponad pół miliona fanów. W kwietniu Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zaprotestowała przeciwko odsyłaniu do Facebooka przez media tradycyjne. Następnie wprowadzono nową funkcję - pytania, rozpoczęto współpracę z komunikatorem Skype. We wrześniu zapowiedziano wprowadzenie funkcji Timeline, a w listopadzie szum na Facebooku powstał dzięki bohaterskiemu lądowaniu kapitana Wrony oraz śmierci Hanki Mostowiak z serialu M jak Miłość.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *