Amerykanie dopisali w sklepach internetowych - wydali w nich o ponad 15 proc. więcej niż w roku ubiegłym, co było zgodne z oczekiwaniami.
Czarny Piątek i Cyber Poniedziałek, dwa dni tradycyjnie rozpoczynające sezon zakupów świątecznych w Stanach Zjednoczonych, przyniosły nadspodziewanie dobre wyniki. Firmy zajmujące się badaniem trendów w tej sferze podkreślały jednak, że kolejne dni nie będą już tak rewelacyjne i do Bożego Narodzenia dynamika wzrostu powinna spaść do około 15 proc. Wynik ten uznać należy za i tak dobry, biorąc pod uwagę sytuację gospodarczą.
comScore szacuje, że zakupy Amerykanów w sklepach internetowych wyniosły 35,27 mld dolarów wobec 30,59 mld dolarów rok wcześniej. Rok do roku mamy więc do czynienia ze wzrostem o 15,3 proc. Są to wciąż wyniki wstępne, które mogą ulec zmianie.
Spełnienie się prognozy uznać jednak można za dobry prognostyk. Zbiegło się to w czasie z lepszymi danymi dotyczącymi rynku nieruchomości (więcej pozwoleń na budowę) oraz spadającym bezrobociem (8,6 proc. w listopadzie). Kolejne miesiące przyniosą zapewne spadek wartości zakupów online w porównaniu z grudniem, jednak lepsza sytuacja gospodarcza powinna skłonić Amerykanów do większych wydatków, także w internecie.
Ten, dzięki możliwościom porównywania cen czy serwisom zakupów grupowych, uznawany jest za pełnoprawną alternatywę dla zakupów tradycyjnych. Mało tego, dzięki niemu oszczędzić można nie tylko czas, ale także pieniądze, o czym Amerykanie coraz częściej myślą.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*