Największe i najlepsze sklepy internetowe według Opineo.pl, ranking produktów według Skąpiec.pl i poradnik dla konsumenta rynku e-commerce w Polsce można znaleźć w jesiennym raporcie wspomnianych wyżej serwisów.
reklama
Ranking sklepów internetowych powstał w oparciu o opinie zebrane przez serwis Opineo.pl od e-klientów, którzy dokonali transakcji w ponad 16 tys. sklepów internetowych. W zestawieniu znalazły się te sklepy, które konsumenci oceniali najlepiej. Na średnią punktację każdego ze sprzedawców składa się ocena kilku aspektów działalności: szybkość realizacji zamówienia, poziom obsługi klienta, jakość zapakowania przesyłki oraz ogólny poziom zadowolenia klienta, który mierzony jest chęcią polecenia sklepu znajomym – wyjaśnia Paweł Kucharzak z Opineo.pl. Sklepy internetowe walczyły o podium w trzech kategoriach: „Mega-sklepy”, „Sklepy średniej wielkości” oraz „Młode wilki”.
Do grona „Mega-sklepów” zaliczone zostały podmioty, które wyróżniają się rozpoznawalną marką, posiadają minimum 5000 opinii w serwisie Opineo.pl oraz charakteryzują się dużym zasięgiem działania. W kategorii tej po raz kolejny zwyciężyło ELECTRO.pl. W pierwszej trójce znalazły się również Morele.net oraz Redcoon.pl.
Jeśli chodzi o „Sklepy średniej wielkości” (minimum 1500 opinii, duży/średni zasięg, specjalizacja) oraz „Młode wilki” (minimum 300 opinii, średni zasięg działania, specjalizacja), to sprzedawcy dodatkowo podzieleni zostali ze względu na specjalizacje: Komputery, Fotografia, RTV i AGD. W raporcie znaleźć można również Najlepsze sklepy 2011 w kategoriach: „Dla Dzieci”, „Motoryzacja”, „Odzież i Obuwie”, „Apteka”, „Zegarki i Biżuteria”, „Zdrowie i Uroda”, „Żywność”, „Dom i Wnętrze”, „Książki” oraz „Artykuły zoologiczne”.
Publikacja zawiera również zestawienie najpopularniejszych produktów na Skąpiec.pl. Z naszych danych wynika, że polscy e-konsumenci zainteresowani są przede wszystkim elektroniką. Na liście dziesięciu najchętniej odwiedzanych w serwisie produktów znalazły się bowiem telewizory, aparaty cyfrowe, telefony komórkowe, a także tablet, nawigacja GPS oraz konsola - wyjaśnia Marta Bilińska, specjalista ds. PR w Skapiec.pl.
Raport „E-zakupy oczami klientów” powstał w oparciu o analizę ruchu w serwisie Skąpiec.pl w okresie od 1 kwietnia do 31 października 2011 oraz w oparciu o opinie użytkowników serwisu Opineo.pl.
Pełen raport dostępny jest pod adresem: www.opineo.pl/upload/raport_jesien_2011.pdf
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|