93-proc. wzrost sprzedaży oraz 79-proc. wzrost przychodów w trzecim kwartale br. mogłyby być dobrym prognostykiem na przyszłość. Jednak firma HTC spodziewa się, dość nieoczekiwanie, że kolejne trzy miesiące będą gorsze.
reklama
HTC, tajwański producent telefonów komórkowych, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał 2011 roku (Q311). Firma sprzedała w tym okresie 13,2 mln smartfonów, o 93 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Przychody wyniosły 135,82 mld NT$ (14,25 mld PLN) i były o 79 proc. wyższe w porównaniu z trzecim kwartałem 2010 roku. Średnia cena sprzedanego urządzenia wyniosła 344 USD, co oznacza 0,6-proc. wzrost rok do roku. Zysk netto ukształtował się na poziomie 18,68 mld NT$ (1.96 mld PLN), czyli o 68 proc. wyższym niż w Q310.
Szybkiemu wzrostowi sprzedaży sprzyjały premiery nowych telefonów w trzecim kwartale. Pojawiły się m.in. HTC Sensation XE oraz HTC Sensation XL we współpracy z firmą Beats, HTC Explorer pojawił się w krajach rozwijających się, oprócz nich wprowadzono do sprzedaży także pierwsze telefony pracujące w oparciu o system Windows Phone Mango - HTC Titan oraz HTC Radar. Kluczowym dla HTC rynkiem wzrostu są Chiny - w ciągu roku ilościowa sprzedaż smartfonów wzrosła tam aż 9-krotnie. Sukcesem okazał się HTC Wildfire.
Firma spodziewa się dalszego szybkiego rozwoju technologii LTE. Już teraz jest ona jednym z pionierów pod względem jej wdrażania. HTC w przyszłym roku zamierza wprowadzić kolejne modele do sprzedaży, głównie na rynkach rozwiniętych - w Stanach Zjednoczonych, Japonii, Korei Południowej i Hong Kongu.
Po 9 miesiącach firma pochwalić się może wzrostem przychodów o 108,5 proc., do poziomu 364,38 mld NT$ (38,23 mld PLN), oraz zyskiem netto w wysokości 51,03 mld NT$ (5,35 mld PLN, +106,5 proc.).
Co ciekawe, czwarty kwartał ma nie wyglądać tak różowo. HTC oczekuje, że sprzeda w tym okresie 12-13 mln smartfonów, czyli o 31-42 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody wynieść mają w tym okresie 125-135 mld NT$ (13,11-14,16), co oznaczałoby wzrost o 20-30 proc. rok do roku. Dane są - co prawda - lepsze niż rok wcześniej, jednak słabsze niż w zakończonym niedawno kwartale. Według analityków ankietowanych przez agencję Reuters sprzedaż w Q411 powinna była wynieść 14,5-17,2 mln urządzeń.
Podczas dzisiejszym notowań na giełdzie w Tajpej kurs akcji HTC spadł o 4,23 proc.
Strategy Analytics sądzi, że słabsze oczekiwane rezultaty HTC to wynik konkurencji, głównie ze strony iPhone'a 4S oraz Samsunga Galaxy S2. Szczególnie ma to być widoczne w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej. Ponadto tańsze smartfony nie zyskały takiego uznania w oczach konsumentów, jak się spodziewano. Z kolei w segmencie droższych urządzeń jest wiele podobnych do siebie telefonów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|