Od 6 września bilety stołecznej komunikacji miejskiej będzie można kupować za pośrednictwem systemu moBILET, który działa także w 200 innych polskich miastach i gminach, m.in. w Trójmieście, Poznaniu, Krakowie i Szczecinie. Będzie to już trzeci dostępny w Warszawie system sprzedaży biletów przez telefon komórkowy.
reklama
Pasażerowie stołecznej komunikacji będą mogli kupować przez moBILET bilety: czasowe, krótkookresowe i jednorazowe (to nowość, jeśli chodzi o zakup biletów przez komórki).
Aby kupić bilet przez moBILET, należy wysłać SMS o treści "MOBILET REJ" pod numer 7037, a następnie pobrać i zainstalować specjalną darmową aplikację. Kolejnym krokiem jest zasilenie konta - za pośrednictwem serwisu płatności lub tradycyjnym przelewem.
Każdy nowy użytkownik otrzymuje 3 zł na zakup biletu, dzięki czemu może wypróbować nową aplikację i rozpocząć korzystanie z systemem moBILET natychmiast po rejestracji (wykorzystana kwota zostanie potrącona przy pierwszym zasileniu konta moBILET).
Użytkownicy nie muszą znać ani podawać żadnych specjalnych kodów czy numerów telefonów; nie muszą też znać typów biletów występujących w danym mieście. Wystarczy wybrać z listy żądany rodzaju biletu i potwierdzić chęć jego skasowania. Podczas kontroli pasażer musi okazać w telefonie trzy ekrany ważnego biletu. Kupiony bilet jest zapisywany w pamięci telefonu i aplikacja nie musi ponownie łączyć z siecią.
Należy jedynie pamiętać, że rejestracja oraz doładowanie konta powinno nastąpić przed wejściem do pojazdu lub strefy biletowej metra. Bilet należy zakupić niezwłocznie po wejściu do pojazdu lub strefy biletowej metra.
Szczegółowe instrukcje dotyczące zakupu biletów przez telefon komórkowy za pomocą systemu moBILET będzie można znaleźć na naklejkach w autobusach, tramwajach, pociągach SKM i KM oraz w gablotach na stacjach metra, na stronie ZTM i stronie operatora.
Bilety za pośrednictwem telefonu komórkowego można kupować w stolicy już od grudnia 2008 roku, kiedy wprowadzono pierwszą tego typu usługę "Płać komórką za bilet" z mPay. Drugim operatorem, od lutego 2011 roku, jest SkyCash. Liczba użytkowników stale wzrasta. Największym powodzeniem cieszą się bilety czasowe. Miesięcznie za pomocą tego mobilnego kanału sprzedaje się prawie 30 tys. biletów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|