Apple, Google czy Facebook nie będą miały łatwego zadania w walce o portfele użytkowników.
Jak informowaliśmy niedawno, jeszcze w tym roku z mobilnych płatności może korzystać nawet 141,1 mln użytkowników. Komu przypadnie ten niezwykle lukratywny rynek?
Według badań przeprowadzonych przez Ogilvy & Mather klienci nie ufają w tym przypadku informatycznym gigantom. Jako najpewniejsze wskazywane są firmy od dawna kojarzone z obsługą płatności oraz kartami kredytowymi, jak Visa, American Express czy Mastercard.
W badaniu ankietowani musieli odpowiedzieć na pytanie "komu ufasz, jeśli chodzi o mobilne płatności". Mogli zaznaczyć dowolną ilość podmiotów, jednak Facebooka wskazało najmniej, bo zaledwie 12% ankietowanych. Dla porównania, ciesząca się największym zaufaniem Visa zdobyła głosy 40% osób biorących udział w badaniu.
Stosunkowo słaby wynik przypadł w udziale także informatycznym gigantom, takim jak Google, Apple czy Microsoft. Zaufanie do tych firm, jeśli chodzi o mobilne płatności, wskazywało od 19,5% (Google) do 22,9% (Apple) ankietowanych.
Choć jest to wynik o wiele słabszy, niż w przypadku korporacji obsługujących karty kredytowe, warto zauważyć, że mobilne płatności są nowym rozwiązaniem, które istnieje na razie w świadomości wąskiej grupy użytkowników. Na razie żadna z informatycznych firm nie podjęła również w związku z tym istotnych działań promocyjnych.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|