Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Ruszyła platforma dla self-publisherów Virtualo

15-08-2011, 16:09

Na początku sierpnia oficjalnie wystartowała platforma self-publishingu Virtualo dla niezależnych autorów, którzy chcą publikować swoje książki w sieci i sprzedawać je w polskich księgarniach internetowych, takich jak empik.com, Gandalf czy Amazonka.

W marcu wspominaliśmy na łamach DI o Amandzie Hocking, 26-letniej pisarce, której e-booki sprzedają się w setkach tysięcy egzemplarzy miesięcznie. Niemałe sukcesy na polu self-publishingu odnoszą również Oliver Potzsch i J.A. Konrath. Gorącym tematem ostatniego miesiąca był natomiast John Lock, który w pięć miesięcy sprzedał ponad milion egzemplarzy swojej e-książki, podobnie jak Stieg Larsson, James Patterson czy Nora Roberts.

Zagraniczni twórcy publikują za pośrednictwem takich platform, jak Amazon, Barnes&Noble, Smashwords czy Lulu. W Polsce usługę self-publishingu od końca 2010 r. oferuje Virtualo. W sierpniu platforma wystartowała oficjalnie, umożliwiając polskim autorom dodawanie swoich e-booków do sieci dystrybucji Virtualo, w skład której wchodzą empik.com, Gandalf, Amazonka, NaKanapie.pl i inne księgarnie partnerskie.

>> Czytaj także: Self-publishing, czyli wydawanie książek w sieci, przebojem wchodzi na polski rynek

Platforma dla self-publisherów Virtualo
fot. - Platforma dla self-publisherów Virtualo
Platforma udostępniona pod adresem selfpublishing.virtualo.pl oferuje twórcom zautomatyzowany i uproszczony proces wydawniczy. Po zarejestrowaniu się w serwisie autor zyskuje dostęp do panelu, za pośrednictwem którego może dodawać e-książki w formatach PDF i EPUB. Jeżeli przesłany materiał będzie spełniał wymogi regulaminu, zostanie zamieszczony w księgarniach partnerskich w ciągu 7 dni roboczych od wprowadzenia na platformę. Przedstawiciele Virtualo podkreślają, że przesyłane przez autorów treści muszą przejść kontrolę jakości.

Autor książki otrzymuje 50% dochodów od ceny netto z każdego sprzedanego egzemplarza (w przypadku współpracy z tradycyjnym wydawnictwem jest to zaledwie 7-10%). Cenę publikacji wyznacza autor i może ona wynosić od 0,99 zł dla książek niezabezpieczonych oraz od 9,99 zł dla książek z DRM.

Do tej pory w ramach self-publishingu Virtualo opublikowanych zostało 100 e-booków napisanych przez 50 autorów. Jednym z pierwszych był popularny bloger Paweł Wimmer, którego poradniki szybko trafiły na szczyt listy bestsellerów empik.com. Do końca roku zamierzamy potroić liczbę tytułów i współpracujących autorów, w czym z pewnością pomoże nowa platforma – deklaruje Martyna Chrościcka, która w Virtualo odpowiada za współpracę z self-publisherami.

>> Czytaj także: Wimmer: Publikowanie w sieci jest dzisiaj najważniejsze


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *