Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Płatności internetowe wypierają gotówkę

02-08-2011, 19:21

Polacy rezygnują z gotówki, płacąc za zakupy w internecie online - wynika z danych PayU, operatora płatności internetowych. Bezgotówkowa forma rozliczeń uważana jest za szybszą i wygodniejszą.

Zakupy na aukcjach stały się codziennością dla 80 proc. internautów, 68 proc. użytkowników sieci regularnie korzysta ze sklepów internetowych – wynika z danych Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB. Dynamicznie rośnie liczba osób, które za zakupy w sieci płacą online natychmiast po złożeniu zamówienia, a nie gotówką przy odbiorze przesyłki.

Sonda
Korzystałeś kiedyś z Windowsa XP?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Blisko 90 proc. użytkowników Allegro.pl, po pierwszym doświadczeniu z płatnościami internetowymi, rezygnuje z gotówki przy kolejnym zakupie. Już ponad połowa transakcji dokonywana jest w serwisie za pomocą płatności internetowych: szybkiego e-przelewu z banku lub karty płatniczej.

Płatności internetowe oznaczają szybszą realizację zakupu. Zamiast płacić w gotówce kurierowi można zapłacić za zakupy w sklepie bezpiecznym e-przelewem. Wystarczy kliknąć logo płatności internetowych, zalogować się w swoim banku i bez konieczności podawania dodatkowych danych (jak rachunek sklepu, dane zamówienia) ekspresowo zrobić przelew. Sprzedawca w ciągu kilku minut zostanie powiadomiony o dokonaniu wpłaty. Dzięki temu może od razu wysłać zamówiony towar.

>> Czytaj też: Płatności internetowe: Agenci rozliczeniowi i systemy rozliczeń w Polsce

Szybki przelew internetowy to także tańsza forma rozliczeń. Osoby wybierające opcję „za pobraniem” muszą ponieść dodatkowe koszty związane z przyjęciem gotówki przez pocztę lub firmę kurierską (zwykle około 15 złotych).

- Jesteśmy w takim momencie rozwoju handlu w internecie, że sprzedawcy muszą dbać o jak największy komfort kupowania, a płatności internetowe bez wątpienia mają na to duży wpływ - komentuje Maciej Szmigiel, Product Manager z PayU. - Kupujący nie musi samodzielnie wpisywać kwoty przelewu, danych sprzedawcy, numeru zamówienia itp. Jest to nie tylko wygodne, ale zapobiega powstawaniu błędów przy wpłatach i związanych z tym opóźnieniach w wysyłce towaru.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *