Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Trendy w reklamie online na rynkach środkowoeuropejskich

14-07-2011, 21:02

W ostatnim kwartale ubiegłego roku najwięcej emisji kreacji online odnotowano w branży finansowej i telekomunikacyjnej. Sektor finansowy jest także liderem w rankingu pod względem udziału kampanii w krajach środkowoeuropejskich - wynika z kwartalnego raportu gemiusAdMonitor.

robot sprzątający

reklama


Jak wynika z raportu, w Rumunii i na Słowacji pod względem współczynników klikalności CTR najbardziej popularne były reklamy w formacie Ractangle 500x600 i 468x300. Z kolei na Węgrzech i w Czechach na pierwszym miejscu uplasowały się reklamy w formacie Toplayer. Na wynik mógł mieć wpływ sposób emisji tego formatu.

Formaty reklamy online o najwyższym wskaźniku CTR
fot. gemiusAdMonitor, IV 2010 - Formaty reklamy online o najwyższym wskaźniku CTR
Wyniki wskaźnika CTR dla poszczególnych sektorów rynku w pięciu badanych krajach środkowoeuropejskich są bardziej zróżnicowane. W Polsce i na Węgrzech najwyższe wskaźniki CTR osiągały kampanie realizowane w sektorze multimediów i książek. Był to jednocześnie najwyższy z wyników tego wskaźnika na opisywanych rynkach. W Rumunii najczęściej klikano w reklamy z branży „ubrania i dodatki”, natomiast w Czechach „technologie i audio-wideo”. Należy zauważyć, że prezentowane wyniki dotyczą IV kwartału 2010 r., a produkty z wymienionych powyżej branż są najczęściej kupowane przez konsumentów jako prezenty bożonarodzeniowe.

>> Czytaj też: Wideorecenzje podbijają rynek reklamy internetowej

Sektory, w których odnotowano najwięcej emisji
fot. gemiusAdMonitor, IV 2010 - Sektory, w których odnotowano najwięcej emisji
W przypadku wyników za IV kwartał 2010 r. więcej podobieństw między poszczególnymi krajami środkowoeuropejskimi można zauważyć, analizując poziom emisji i kampanii realizowanych w branżach, z których wywodzą się reklamodawcy. Pod względem liczby emisji wyróżniają się branże: telekomunikacyjna (w Polsce i na Węgrzech) oraz finansowa (w Czechach, Rumunii i na Słowacji). Taki wynik można tłumaczyć dużymi budżetami reklamowymi, jakimi dysponują przedsiębiorstwa z wymienionych powyżej branż.

Formaty o najwyższym współczynniku CTR
fot. gemiusAdMonitor, IV 2010 - Formaty o najwyższym współczynniku CTR
W trzech z badanych krajów – Słowacji, Węgrzech i Czechach – sektor finansowy plasuje się również na pierwszym miejscu pod względem liczby zrealizowanych kampanii. W Rumunii liderem w tej kategorii jest sektor handlowy.

W raporcie gemiusAdMonitor znalazły się również dane dotyczące rodzimego rynku reklamy online. W IV kwartale 2010 najpopularniejszymi formatami kreacji o najwyższym wskaźniku CTR były Preroll/Postroll, stosowane w reklamie wideo. Dla porównania w II kwartale 2011 r. w Polsce najwyższy wskaźnik CTR osiągały takie formaty reklamowe, jak Toplayer, Preroll oraz tapeta.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *