Potencjał serwisów geolokalizacyjnych w Polsce prezentuje najnowszy raport agencji interaktywnej SoInteractive i IRCenter pt. CHECK-IN. Autorzy analizują najpopularniejsze, dostępne dla polskich użytkowników serwisy: Foursquare, Facebook Places i Gowalla.
reklama
Rynek usług geolokalizacyjnych w Polsce wciąż stawia pierwsze kroki. Na chwilę obecną z tych rozwiązań korzystają przede wszystkim osoby zainteresowane nowinkami technologicznymi w obrębie mediów społecznościowych. Typowemu użytkownikowi, niezaznajomionemu ze zjawiskiem social media, geolokalizacja wciąż kojarzy się z GPS-em w samochodzie.
Stale rośnie rynek smartfonów i urządzeń mobilnych, co pozwala przypuszczać, że grupa osób korzystających z tych urządzeń nie umknie czujnemu oku marketerów. Kolejne możliwości dotarcia z bardziej spersonalizowanym komunikatem do grupy docelowej to wystarczający powód, dla którego geolokalizacja najprawdopodobniej na stałe zagości w życiu codziennym konsumentów.
Z raport wynika, że jeśli usługa Deals (powiązana z Facebook Places, które kilka miesięcy temu zostało udostępnione w naszym kraju) pojawi się w Polsce, to może wprowadzić serwisy geolokalizacyjne do mainstreamu. Możliwość wyszukania najbliższych ofert promocyjnych, przy jednoczesnej rekomendacji określonych miejsc przez znajomych, może stać się doskonałym kanałem promocji dla wielu małych i średnich przedsiębiorstw.
Twórcy raportu zastanawiają się również nad powodami, dla których dotychczasowi użytkownicy serwisów „checkinują” się w danym miejscu oraz przyglądają się potencjałowi geolokalizacji w kontekście działań marketingowych.
Pełna treść raportu jest dostępna pod adresem: sointeractive.pl/raport
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|