Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Silny wzrost zanotowano przede wszystkim w krajach rozwijających się. Smartfony coraz bardziej wypierają zwykłe telefony. Apple może pochwalić się rocznym wzrostem aż o 114,9 proc.

robot sprzątający

reklama


Sprzedaż telefonów komórkowych w pierwszym kwartale 2011 roku (Q111) wyniosła 371,8 mln sztuk, co oznacza wzrost o 19,8 proc. rok do roku - tak wynika z danych opublikowanych przez IDC. Firma badawcza podkreśla, że w przeważającej mierze jest to wynikiem dynamicznego wzrostu sprzedaży smartfonów, a także rosnącego popytu w krajach rozwijających się. Było to szczególnie widoczne w regionach Azji i Pacyfiku (bez Japonii), Bliskiego Wschodu i Afryki, a także Ameryki Łacińskiej.

REGIONY

W regionie Azji i Pacyfiku szczególnie silne było zapotrzebowanie na telefony ze strony Chin. Było to możliwe nawet pomimo opóźnień w premierach kilku nowych urządzeń. W Japonii widoczne były negatywne skutki marcowego kataklizmu. W Europie Zachodniej prym wiodły telefony z Androidem oraz firmy Apple. Silne wzrosty zanotowały więc HTC i Samsung, a także Sony Ericsson. Bliski Wschód i Afryka północna ucierpiały w wyniku trwających rewolucji.

W Stanach Zjednoczonych najlepiej sprzedającymi się telefonami były iPhone'y oraz HTC Thunderbolt. Razem z innymi smartfonami udało się im utrzymać wysokie tempo wzrostu. Podobnie jak miało to miejsce w Kanadzie, gdzie do najlepiej sprzedających się urządzeń należą także BlackBerry. Z kolei w Ameryce Łacińskiej duża zasługa wysokiego wzrostu leży po stronie operatorów telekomunikacyjnych, którzy chcą jak najszybciej przenieść swoich klientów do sieci 3G. Popularnością cieszyły się telefony z Androidem oraz systemem Windows Phone 7.

PRODUCENCI

Sonda
Mógłbyś się obecnie obejść bez telefonu komórkowego?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Trzej najwięksi producenci telefonów komórkowych mocno stracili w Q111. Liderem pozostała Nokia, jednak jej sprzedaż wzrosła zaledwie o 0,6 proc., osiągając poziom 108,5 mln sztuk. Jej udział w rynku spadł z 34,7 do 29,2 proc. Na drugim miejscu utrzymał się Samsung, jednak wzrost sprzedaży o 8,9 proc. nie pozwolił na utrzymanie udziału w rynku na poziomie 20,7 proc. W ciągu roku spadł on do 18,8 proc.

O 9,6 proc. spadła sprzedaż telefonów LG Electronics. 24,5 mln sztuk dało udział rynkowy w wysokości 6,6 proc. Aż o 114,9 proc. wzrosła sprzedaż telefonów Apple. W okresie styczeń - marzec wyniosła ona 18,7 mln. Udziały firmy w rynku wzrósł z 2,8 do 5 proc. Pozwoliło to wyprzedzić firmę ZTE - sprzedała ona 15,1 mln urządzeń, o 45,2 proc. więcej rok do roku. Udział rynkowy wzrósł o 0,8 pkt proc., do 4,1 proc.

IDC zwraca szczególną uwagę na wzrost sprzedaży przez firmy spoza pierwszej piątki - wyniósł on 46,4 proc., a w liczbach bezwzględnych 135,0 mln urządzeń. Udział tych producentów w rynku wzrósł w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy z 29,7 do 36,3 proc.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: IDC