Adobe i Microsoft znalazły się na liście 110 najbardziej etycznych przedsiębiorstw, opracowanej przez Ethisphere Institute. Zastanawiać może to, że na listę nie trafiły pozornie sympatyczne firmy, jak Google, Apple czy Facebook.
Lista World’s Most Ethical Companies jest opracowywana na podstawie zastrzeżonego systemu Ethics Quotient (EQ). Chodzi o zebranie określonych informacji na temat firm i przyporządkowanie im wartości punktowej. Ethisphere Institute bierze pod uwagę etyczne założenia firmy, reputację, innowacyjność, zarządzanie, działania w ramach odpowiedzialności społecznej itd. Więcej informacji o metodologii można znaleźć na stronie Ethisphere Institute.
Na tegorocznej liście etycznych przedsiębiorstw znaleźli się następujący gracze z rynków związanych z nowymi technologiami, telekomunikacją i elektroniką:
Ciekawe jest to, że na liście nie ma tych pozornie najsympatyczniejszych firm, jak Google, Facebook czy Apple. Rzeczywiście są one mniej etyczne niż Microsoft?
Microsoft miał w przeszłości zatargi z amerykańskimi i europejskimi regulatorami. Zostały one jednak rozwiązane. Firma zaczęła bardziej dbać o to, co określa się mianem Corporate citizenship. Microsoft jest też uważany za solidnego pracodawcę.
Nieco inaczej jest w przypadku Google. Firma ma motto "nie bądź zły", ale jest posądzana o wykorzystywanie dominującej pozycji. W ubiegłym roku Komisja Europejska postanowiła sprawdzić Google pod tym kątem, co mogło się przyczynić do wyrzucenia firmy z listy World’s Most Ethical Companies.
Facebook kojarzy się ze słowem "przyjaciel", ale ciągła krytyka ze strony obrońców prywatności może nie sprzyjać uznaniu tej firmy za etyczną. Wątpliwości może też wzbudzać brak przejrzystości Facebooka w kwestii finansów. Z kolei Apple dostarcza przyjemne gadżety, które jednak powstają w fabrykach zatrudniających nieletnich i krytykowanych za ignorowanie praw pracowników.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|