Z jednej strony dla producentów gier konsolowych 300 tys. klientów to pokaźny rynek, jak na jeden rok, a z drugiej strony to też ryzyko piractwa, z czym Sony stara się walczyć.
reklama
Konsole do gier stały się tak popularne, że zaczęto je oferować także w salonach telefonii komórkowej zamiast kolejnego telefonu przy przedłużeniu umowy. Telewizje kablowe również stosują podobne chwyty, aby przyciągnąć klienta. Tym sposobem produkt Sony pod względem popularności wyprzedza Xboxa 360 Microsoftu.
Według danych GfK Polonia udział marki PlayStation w sprzedaży konsol w Polsce w 2010 roku wyniósł 72,4%. W kategorii konsol domowych (Home Console) produkty PlayStation miały 64,4% rynku, natomiast PS3 posiadało ponad połowę sprzedaży z udziałem 51,4%. W segmencie przenośnych konsol do gier (Portable Console) udziały PSP (PlayStation Portable) osiągnęły 95,4%.
- Polska jest fenomenalnym rynkiem dla marki PlayStation, czego dowodem jest nie tylko silna sprzedaż PS3, ale również dominująca pozycja PSP. Mamy nadzieję, że również w 2011 roku będziemy mogli cieszyć się z sukcesów naszych produktów – tłumaczy Maciej Kmiołek, dyrektor marketingu w SCE Polska.
Wraz ze sprzedażą konsol rośnie rynek gier z drugiej ręki. Coraz częściej za pośrednictwem internetu można wymienić się grą w cenie przesyłki lub za dodatkową opłatą. Jeśli gracza nie stać na taki ruch, przechodzi na drugą stronę, tę ciemniejszą, z którą Sony zamierza walczyć.
Już w styczniu br. Rafał Cisek pisał o planach blokowania przerobionych konsol PlayStation, miesiąc później Sony faktycznie wykonało taki ruch, co oczywiście nie zostało dobrze przyjęte przez użytkowników.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*