Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polacy wydali w ubiegłym roku na zakupy w sieci kilkanaście miliardów złotych, a w tym roku kwota ta wzrośnie o kolejne kilkadziesiąt procent. Kupione towary ktoś musi dostarczyć. Poczta Polska i jej prywatni konkurenci widzą swoją przyszłość na rynku e-handlu.

Najbardziej zacięta walka o rynek toczy się między Pocztą Polską, narodowym operatorem, z usług którego korzysta większość e-sklepów i klientów, zwłaszcza tych, którzy przesyłają mniejsze i łatwiejsze w dostawie towary, a InPostem, największą prywatną pocztą, która stale pozyskuje nowych klientów.

Obaj gracze prześcigają się w rozwoju usług przygotowanych na potrzeby handlujących w sieci. Konkurencję rozpoczął InPost, który wprowadził usługę Paczkomaty 24/7. Sprzedający mogą nadawać przesyłki w automatach zlokalizowanych na stacjach benzynowych, całodobowych parkingach i w sieciach handlowych. Kupujący odbierają w nich przesyłki osobiście. Poczta Polska szybko odpowiedziała na tę ofertę własną, skrojoną na potrzeby e-handlu ofertą e-przesyłka. Podobnie jak u konkurencji kupujący może odebrać przesyłkę w wybranej placówce pocztowej w wybranym terminie. Wcześniej dostaje o tym informację SMS-em lub e-mailem. Poczta Polska może się jednak pochwalić większym zasięgiem. (...)

Zęby na coraz większy rynek polskiego e-commerce ostrzą sobie też firmy kurierskie, takie jak DPD Polska, TNT, UPS, DHL czy Siódemka. Ich usługi są droższe, ale klient może liczyć na dostawę towaru od drzwi do drzwi. W najbliższym czasie zapowiadają rozwój swojej oferty i bardziej konkurencyjne ceny. Narodowy operator też stara się zająć pozycję w tym segmencie za pośrednictwem Poczteksu.

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Operatorzy pocztowi walczą o e-handel

Michał Fura

gazeta prawna


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *