Prawie co piąty internauta trafił już na stronę z zakupami grupowymi. Z drugiej strony aż 71% badanych nie zna żadnego z serwisów tej kategorii – wynika z raportu PBI.
Pomimo oszczędności, jakie można czerpać z zakupów grupowych i rosnącej popularności tej części rynku, wielu internautów nadal nie wie, czym są zakupy grupowe lub mylnie je kojarzy. 13% badanych zakupy grupowe kojarzy z rodzinnymi zakupami, 19% nie wie nic na ten temat, tylko dla 22% są to zakupy w większym gronie, a 16% kojarzy je z okazjami i rabatami.
Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że największą popularnością cieszy się Groupon.pl, którego w listopadzie 2010 odwiedziło ponad 2,6 mln internautów. Pomimo tego aż 71% respondentów zapytanych o to, jakie serwisy zakupów grupowych znają, odpowiedziało, że nie zna ani jednego. Tyko 13% badanych zna Groupon.pl, 9% Gruper.pl i 3% MyDeal.pl.
Raport PBI wskazuje również na rosnący zasięg serwisów zakupów grupowych. W kwietniu ubiegłego roku portale oferujące rabaty w systemie grupowym docierały do niespełna 4% internautów. Po okresie wakacyjnym procentowy udział internautów zaczął systematycznie rosnąć aż do listopada 2010, gdy serwisy odwiedzało już prawie 18% internautów.
W dużych miastach powyżej 500 tys. mieszkańców zasięg serwisów zakupów grupowych w październiku wynosił 23%. Oznacza to, że blisko 1/4 internautów z tych miast korzystała z tego typu serwisów (niezależnie, czy dokonała zakupu czy nie). Co ciekawe, aż 16% udziału należy do mieszkańców wsi, choć vouchery z reguły kierowane są do internautów z dużych i średnich miast, gdzie ofert jest najwięcej.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*