Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

W tym roku Facebook przegonił Google.com

30-12-2010, 10:47

Strona, która w tym roku zanotowała najwięcej odwiedzin z USA, to Facebook.com - wynika z analizy firmy Hitwise. Oznacza to, że Google.com nie jest już najczęściej odwiedzaną stroną. Serwis społecznościowy zdetronizował wyszukiwarkę, ale mimo to Google nie traci tytułu "króla internetu".

Ze statystyk Experian Hitwise wynika, że Facebook był w okresie od stycznia do listopada 2010 najczęściej odwiedzaną stroną w USA. Wizyty na tej stronie stanowiły 8,93% wszystkich wizyt w badanym okresie. Na drugim miejscu znalazła się strona Google.com (7,19% wizyt), na trzecim Yahoo Mail (3,52%).

10 najczęściej odwiedzanych stron wg Histwise
fot. Hitwise - 10 najczęściej odwiedzanych stron wg Histwise

Zwycięstwo serwisu społecznościowego nad czołową wyszukiwarką i dostawcą poczty można uznać za sygnał ciekawych zmian w sieci. Nie po raz pierwszy Facebook wypada w statystykach lepiej niż Google. Jest to jednak pierwszy raz, gdy taki wynik widzimy w ujęciu rocznym.

Warto jeszcze odnotować, że wśród 10 najczęściej odwiedzanych stron znalazła się Bing.com - wyszukiwarka Microsoftu. Google musi się więc liczyć z mocniejszą konkurencją.

>>> Czytaj: Mark Zuckerberg: Człowiek Roku 2010 wg Time'a

Statystyki Hitwise dotyczące najczęściej wyszukiwanych stron też nie ucieszą Google. Amerykańscy internauci najczęściej wpisywali do wyszukiwarki frazy "facebook" oraz "facebook login". Chcąc nie chcąc Google uczestniczy w kierowaniu internautów do jednego ze swoich największych konkurentów.

Mimo to nie można powiedzieć, aby Facebook rządził w internecie. Jeśli weźmiemy pod uwagę wszystkie serwisy Google, to zauważymy, że zebrały one niemal dziesiątą część wszystkich wizyt (dokładnie 9,85%). Google posiada serwis YouTube, który jest jednym z popularniejszych serwisów społecznościowych i zajął trzecie miejsce wśród stron najczęściej wyszukiwanych.

Yahoo - jeśli wziąć pod uwagę wszystkie jej strony - zgarnęła 8,12% wszystkich wizyt, a więc jest niedaleko za Facebookiem, który wciąż polega tylko na jednym serwisie.

Hitwise zauważa jeszcze, że najpopularniejsze strony wywołały jedną trzecią wszystkich wizyt stron w badanym okresie. To oznacza, że znaczenie gigantów jest naprawdę duże.

>>> Czytaj: Patentowy pozew wszech czasów powraca


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *