Ofiarą jednego z największych ataków spamowych we wrześniu padli użytkownicy serwisu społecznościowego LinkedIn - wynika z najnowszego raportu firmy Kaspersky Lab. Pod koniec miesiąca rozsyłane były e-maile z odsyłaczem do szkodliwego programu o nazwie ZeuS. Wiadomości zawierały następujące załączniki: „LinkedIn Update” (Aktualizacja LinkedIn), „LinkedIn Messages” (Wiadomości na LinkedIn) oraz „LinkedIn Alert” (Ostrzeżenie od LinkedIn). Ich treść informowała odbiorców o dwóch nieprzeczytanych wiadomościach.
Zamieszczony w e-mailach odsyłacz prowadził albo do automatycznie wygenerowanych domen drugiego poziomu (np. w strefie .info) albo do zhakowanych domen z końcówką .com - warto przypomnieć, że obie przodują w rankingu najbardziej ryzykownych domen, który kilka dni temu opublikowała firma McAfee.
O programie ZeuS też było ostatnio głośno. We wrześniu amerykańskie i brytyjskie władze aresztowały kilkudziesięciu obywateli z Europy Wschodniej, którzy zostali następnie oskarżeni o wykorzystanie tego programu do kradzieży 70 milionów dolarów w ciągu minionych osiemnastu miesięcy. Przestępcy prali brudne pieniądze przy użyciu sfałszowanych kart kredytowych stworzonych na podstawie danych uzyskanych przy pomocy ZeuSa.
Wygląda na to, że aresztowania te spowodowały, że inni członkowie gangu przestępczego postanowili nie rzucać się w oczy, przynajmniej w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, ponieważ w dniu aresztowania (30 września) programy antywirusowe do ochrony poczty elektronicznej wykryły znacznie mniej ataków przeprowadzonych przy użyciu ZeuSa na terytorium tych państw.
Ilość spamu w ruchu pocztowym zmniejszyła się o 1,5 punktów procentowych w porównaniu z sierpniem, osiągając we wrześniu 81,1%. Szkodliwe pliki zostały wykryte w 4,33% wiadomości i liczba ta ma niestety rosnąć. Aż 59,8% ataków phishingowych było skierowanych na system PayPal. Do pierwszej piątki najpopularniejszych celów phisherów powrócił Facebook, którego udział w liczbie ataków wyniósł 3,8%.
– Nasze prognozy dotyczące spamu w październiku są z jednej strony pozytywne – likwidacja programu partnerskiego SpamIt pod koniec września bez wątpienia znajdzie odzwierciedlenie w zmniejszeniu się liczby reklam Viagry. Z drugiej strony, pod koniec września nastąpił wzrost liczby wiadomości e-mail zawierających szkodliwy kod, co oznacza, że spamerzy już teraz przerzucili się z reklamowania farmaceutyków na rozprzestrzenianie szkodliwego oprogramowania – komentuje Maria Namiestnikowa, starszy analityk spamu w firmie Kaspersky Lab.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|