Powodem nie są jednak słabe wyniki, a chęć skupienia się na tym, co w tej chwili dla serwisu najważniejsze - na znalezieniu źródeł stałych przychodów. Jednocześnie serwis wprowadza u siebie kolejne zmiany.
Twitter założony został zaledwie cztery lata temu. Mimo to jest pierwszoligowym graczem na rynku społecznościowym. W ciągu dwóch lat liczba jego użytkowników wzrosła z 3 do 165 milionów, a liczba wysyłanych codziennie postów z 1,25 do 90 milionów. W serwisie znajduje się już grubo ponad 20 miliardów wiadomości. Takiego wzrostu nie da się utrzymać, jeśli serwis nie będzie ciągle się zmieniał - nowa szata graficzna czy nowe funkcje mają przyciągać kolejnych użytkowników.
Rozrastający się serwis to także coraz większe wyzwanie finansowe. Utrzymanie rosnącej rzeszy pracowników (obecnie około 300, dwa lata temu tylko 20) oraz niezbędnej do prawidłowego działania infrastruktury pochłania miesięcznie zapewne niemałe kwoty. Twitter jest finansowany przez fundusze inwestycyjne, jednak te nie będą tego robić w nieskończoność.
Dlatego też serwis coraz mocniej stawia na komercjalizację niektórych swoich usług. Jest to nie lada wyzwanie, gdyż internauci przyzwyczajeni są do tego, że za zdecydowaną większość rzeczy w internecie się nie płaci. Aby temu podołać ze stanowiska dyrektora generalnego firmy zrezygnował Evan Williams. Poświęci się on całkowicie pracom nad spieniężeniem potencjału Twittera.
Na stanowisku tym zastąpi go Dick Costolo, dotychczasowy dyrektor operacyjny. Williams nie ma wątpliwości, że nowy dyrektor generalny sprawdzi się. Wcześniej pełnił on już funkcje dyrektora generalnego, w Twitterze odpowiedzialny był za zarządzanie pracą.
Jednocześnie serwis wprowadza kolejne zmiany, które mają na celu zwiększenie jego atrakcyjności. Po pierwsze promoted accounts. Serwis, na podstawie już przez nas śledzonych kont, może zaproponować kolejne. Pojawiać się one będą w rubryce "Sugestie dla Ciebie". Początkowo jedynie niewielkie grono firm będzie się w ten sposób reklamować, z czasem zostanie ono powiększone.
Drugą innowacją jest integracja części usług Twittera z zewnętrznymi aplikacjami. Na początek startuje HootSuite, która będzie wyświetlać Promoted Tweets w wynikach wyszukiwania, a także wyróżniać Promoted Trends. Twitter będzie otrzymywał część z generowanych w ten sposób przychodów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*