Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Łączenie konsumentów w grupy to intratny biznes. Dwa największe serwisy tego typu po 4 miesiącach działalności mają już 10 milionów złotych obrotów.

Startują kolejne serwisy oferujące zniżki na towary i usługi: Fastdeal.pl i Cuppon.pl. Dwa największe, funkcjonujące od 4 miesięcy, amerykański Grupon i polski Gruper, zdobyły już kilkadziesiąt tysięcy klientów, a ich łączne obroty szacowane są na blisko 10 milionów złotych. Dzięki oferowanym zniżkom kupujący zaoszczędzili ponad 9 mln zł.

Pomysł na kolektywne zakupy wziął się ze starej handlowej zasady: jeśli ktoś dużo kupuje, może liczyć na solidny rabat. Grupa klientów, zamawiając razem np. kilkanaście pralek, dysponuje już pokaźną siłą nabywczą. Mogą więc oczekiwać, że właściciel sklepu zrezygnuje z części swojej marży. A właściciel salonu kosmetycznego, zamiast łupić ze skóry nieliczne klientki, opuści cenę, jeśli przyjdą w dużej grupie.

Niełatwo jest jednak taką grupę zorganizować. Problem rozwiązał internet. Serwisy szukają firm, które godzą się na sprzedanie swojego produktu taniej pod warunkiem, że kupi go odpowiednia liczba osób. Ogłoszenie o ofercie dzięki serwisom dociera do tysięcy klientów więc znalezienie chętnych nie jest trudne.

W ciągu czterech miesięcy od startu Gruper sprzedał ponad 13 tysięcy różnych kuponów na produkty i usługi. Jego rówieśnik, jeśli chodzi o funkcjonowanie w Polsce, Grupon, jeszcze więcej, bo ponad 120 tysięcy.

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Grupowe zakupy to niższe ceny

Sylwia Czubkowska

gazeta prawna


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *