Jeżeli towar kupiony w internecie okaże się niezgodny z tym, który zamówiliśmy, możemy go zareklamować w ciągu dwóch lat od nabycia.
Towary kupione w e-sklepie objęte są dwuletnią odpowiedzialnością sprzedającego za niezgodność towaru z umową. Nie chodzi tutaj nawet o zwykłe wady fizyczne, ale o sytuacje, kiedy zakupiony sprzęt nie ma funkcji lub właściwości, co do których zapewniał nas sklep.
Reklamację w tym zakresie możemy zgłosić w ciągu dwóch lat od dnia zakupu, jednak nie później niż dwa miesiące od momentu, kiedy dowiedzieliśmy się o okoliczności. W piśmie możemy żądać naprawy towaru, wymiany na nowy, obniżenia ceny lub w ogóle odstąpienia od umowy.
Podstawą reklamacji może być również gwarancja na towar. Sprzedawca nie ma obowiązku nam jej udzielać, jednak do bezpłatnego usuwania wad lub wymiany towaru na nowy jest zobowiązany jego wytwórca. Tak więc przy zakupie towarów za granicą trzeba uważać, czy sklep zapewnia dostępność usług gwarancyjnych w Polsce.
Towar kupiony w sklepie internetowym można zwrócić bez podania jakiejkolwiek przyczyny w ciągu dziesięciu dni od otrzymania przesyłki. Sklep internetowy musi nas o takim prawie poinformować. W przeciwnym razie możemy odesłać towar nawet do trzech miesięcy od dnia wykonania umowy.
Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Towar kupiony w internecie też podlega reklamacji
Adam Makosz
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|