Firma home.pl udostępniła polskim klientom możliwość rejestracji domen z nową końcówką .CO. Choć teoretycznie jest to narodowa domena Kolumbii, według home.pl to największy obecnie przebój rynku domen. Najdroższa spośród nich została sprzedana za 350 tys. USD.
reklama
Tylko w pierwszym dniu udostępnienia domen z rozszerzeniem .CO dla klientów spoza Kolumbii na całym świecie zostało zarejestrowanych ponad 100 000 tego typu adresów.
Wiadomo nie od dziś, że dobry adres internetowy może przyczynić się do odniesienia sukcesu. Dla firmy z Polski, która posiada klientów, partnerów lub filie za granicą czy choćby angielską wersję swojej strony, inwestycja w domenę z rozszerzeniem .CO może mieć wymierny efekt marketingowy.
Tymczasem możliwość rejestracji tego typu domen zaczęły wykorzystywać osoby i firmy, które liczą na szybkie i zyskowne ich odsprzedanie. Takie adresy, jak np. agora.co, gazeta.co, pekao.co, multibank.co czy zywiec.co, zostały już zarejestrowane. W żadnym z podanych przykładów w danych abonenta nie widnieją nazwy właścicieli tych marek.
Skrót .CO jest powszechnie rozpoznawany w Europie, USA, Kanadzie i Australii jako skrót od Company, Corporation, Cooperate czy Commerce. Nic więc dziwnego, że za granicą zainteresowanie domeną jest ogromne.
Już ponad 28 000 firm zdecydowało się na zarejestrowanie swojej nazwy z nowym rozszerzeniem, wśród nich między innymi: American Express, Apple, BMW, Coca-Cola, Disney, eBay, Facebook, Google, IKEA, Microsoft, MTV, Nike, Nokia, Panasonic, Samsung, Sony, Toshiba, Toyota, Twitter, Visa oraz Yahoo.
Przeprowadzone zostały już także aukcje Premium kilku domen .CO, które zakupiono za wysokie sumy:
Koszt rejestracji domen .CO w home.pl to 99 zł netto.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|