Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polscy pracownicy nie lubią nowinek. Zaledwie co dziesiąty jest zainteresowany przejściem na system telepracy, czyli wykonywania służbowych obowiązków poza miejscem pracy.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości i Instytut Badawczy MillwardBrown SMG/KRC sprawdzili, czy Polacy wiedzą, czym jest telepraca i jakie mają do niej nastawienie. Okazuje się, że niemal 83 proc. ankietowanych słyszało o tej formie zatrudnienia. Jednak chęć podjęcia współpracy wyłącznie na zasadach pracy zdalnej deklaruje zaledwie 11 proc. respondentów.

Marcin Opas, jeden z realizatorów finansowanego z funduszy unijnych projektu „Telepraca – nowa forma organizacji pracy w przedsiębiorstwach”, twierdzi, że wszystkiemu winne są stereotypy. Pierwszy: że telepraca to to samo co bycie zatrudnionym w call center. I kolejny – że przejście na telepracę oznacza izolację w firmie, a co za tym idzie, odbiera szansę na awans zawodowy.

Problem polega też na niechętnym stosunku pracodawców, którzy nie umieją prowadzić takiego pracownika. Uważają, że jest gorszy. Kiedy nie było mnie w pracy, dostawałam gorsze zlecenia, a potem zaczęto mnie pomijać. Musiałam wrócić do pracy, bo czułam, że mogą mnie zwolnić – mówi Barbara Karpińska, która pracowała w jednej z warszawskich firm.

 

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Polacy nie lubią telepracy

Anna Monkos

gazeta prawna


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *