Brak odpowiednich osób, procedur i decyzji to największe przeszkody firm przy wprowadzaniu rozwiązań społecznościowych - wynika z ankiety przeprowadzonej przez Cisco. Obecnie 14% firm korzysta z takich rozwiązań w celu komunikacji biznesowej.
reklama
Firma Cisco przedstawiła wyniki ankiety przeprowadzonej na niereprezentatywnej grupie ponad sześciuset trzydziestu przedstawicieli działów IT z największych polskich spółek podczas konferencji Cisco FORUM 2010 roku.
Firmy dostrzegają potencjał serwisów społecznościowych. Przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa widzą w nich szansę na wyróżnienie się wśród konkurencji i poprawę kontaktów z klientami i partnerami.
14% ankietowanych korzysta lub też planuje wykorzystać serwisy społecznościowe na potrzeby komunikacji biznesowej w swoich firmach. Raport wskazuje, że największy odsetek firm (aż 23% badanych), które planują uruchomić albo już uruchomiły serwisy społecznościowe na potrzeby komunikacji biznesowej, mieści się wśród średniej wielkości firm zatrudniających od 250 do 499 osób.
Jeśli chodzi o obecność w internecie, firmy przede wszystkim koncentrują się na posiadaniu własnej strony WWW (prawie 61% odpowiedzi). Część przedsiębiorstw posiada interaktywną stronę informacyjną, za pośrednictwem której klienci mogą się rejestrować, dokonywać zamówień i sprawdzać status dostaw (22%). Najmniej, 3% ankietowanych przedstawicieli firm, korzysta z serwisu Twitter, aby przekazywać klientom najważniejsze informacje biznesowe.
Ciekawą rzeczą w badaniu było wskazanie barier, jakie istnieją przy wprowadzaniu rozwiązań społecznościowych. Wyniki są następujące:
Jednocześnie niemal wszyscy ankietowani (ponad 95%) korzystają z internetu codziennie. Jedynie 5% respondentów podczas czasu wolnego korzysta z serwisów społecznościowych, takich jak Facebook czy też Goldenline. Nieco ponad 3% ankietowanych tworzy treść internetową poprzez prowadzenie własnej strony, pisanie bloga czy też aktywne uczestnictwo w forach dyskusyjnych.
Niemal dwie trzecie internautów zarejestrowało się w jakimś portalu społecznościowym (np. Nasza Klasa, Facebook, MySpace, GoldenLine). Liczba polskich użytkowników takich portali, jak Nasza Klasa, Facebook lub GoldenLine, liczona jest już w milionach.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|