Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Na to zdają się wskazywać szacunki dotyczące sprzedaży "superfona" od firmy Google. Wyraźnie odstają nie tylko od tych, którymi chwalić się mogła firma Apple, ale nawet od tych, które notuje Motorola, borykająca się z poważnymi problemami.

Powszechnie uważano, że Nexus One - smartfon firmy Google pracujący w oparciu o system operacyjny Android - poważnie zagrozi pozycji iPhone'a. Telefon faktycznie posiada dobre parametry techniczne, ma także kilka ciekawych opcji, jak dyktowanie tekstu czy wyszukiwanie głosowe. Te ostatnie dostępne są przez Androida 2.1, więc każdy posiadacz telefonu z tym systemem będzie mógł z tych opcji korzystać.

>> Czytaj więcej: Nexus One - "superfon" od Google

Okazuje się jednak, że ten "superfon" nie jest aż tak super. Firma Flurry oszacowała wyniki sprzedaży Nexusa. Było to możliwe, gdyż aplikacje pobierane na smartfony wyposażone są także w narzędzia Flurry, umożliwiające zliczanie unikalnych użytkowników. Bazując na wynikach sprzedaży z pierwszych 74 dni (w tym czasie iPhone osiągnął wynik 1 miliona sprzedanych telefonów), oszacowano, ile sprzedano Nexusów (74 dzień przypadnie 19 marca).

Sonda
Rozważasz kupienie w najbliższym czasie smartphone'a?
  • Tak, od Apple
  • Tak, od Palma
  • Tak, od Google
  • Tak, ale innego producenta
  • Nie
wyniki  komentarze

Wyniki nie są zachwycające. O ile w początkowej fazie sprzedaży były one porównywalne, o tyle im dalej od premiery, tym różnica większa. Ostatecznie Flurry szacuje, że w ciągu 74 dni sprzedaży Nexusa One nabywców znajdzie 135 tysięcy urządzeń. W tym samym czasie iPhone osiągnął milion, natomiast Droid Motoroli - 1,05 mln sprzedanych telefonów.

Tak dobry wynik smartfona Motoroli nie powinien dziwić. Urządzenie pojawiło się na rynku 5 listopada 2009 roku, a więc zaraz przed okresem świątecznych zakupów. W swej ofercie miał go największy amerykański operator telefonii komórkowej Verizon (89 milionów klientów). Oprócz tego warto podkreślić, że jego premiera miała miejsce 2,5 roku po tym, jak na rynku pojawił się iPhone - klienci mieli więc wystarczająco dużo czasu, by przekonać się do nowej generacji telefonów.

Otwartym pozostaje pytanie, dlaczego Nexus One nie sprzedaje się tak dobrze. Google będzie musiała zapewne wiele przemyśleć, jeśli chce na poważnie zaistnieć na rynku telefonów komórkowych. Z takimi wynikami nie zajdzie bowiem daleko.

>> Czytaj także: Ile Google zarabia na Nexusie? 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag smartfonytag Nexus Onetag iPhonetag Google