Na rynku VoIP ponownie zaczyna robić się ciekawie. Kilkanaście dni temu informowaliśmy o planowanej fuzji Tlenofonu z FreecoNet, która pozwoli połączonej spółce kontrolować ok. 40% rynku telefonii internetowej w Polsce. Dziś z kolei GG Network ujawniło kilka danych dotyczących wykorzystania VoIP przez użytkowników komunikatora Gadu-Gadu.
reklama
GG uruchomiło własną telefonię internetową w 2006 roku. W ciągu czterech lat obecności na rynku producentowi komunikatora Gadu-Gadu udało się przyciągnąć do swoich usług VoIP około 1,5 miliona aktywnych użytkowników, przy czym aktywny użytkownik w tym przypadku to osoba, która wykonała minimum 1 połączenie w okresie 3 miesięcy. Osoby te realizują w ciągu miesiąca około 3 milionów połączeń. Dla porównania, klienci konkurencyjnej firmy FreecoNet wykonują około 5-7 milionów połączeń miesięcznie.
Jak Gadu-Gadu zachęca do korzystania ze swoich usług telefonii internetowej?
Jedną ze sztandarowych usług są tzw. Happy Hours, czyli 3 godziny dziennie darmowych rozmów telefonicznych, które można wykonać z poziomu komunikatora Gadu-Gadu na polskie numery telefonów stacjonarnych. Ponadto Gadu-Gadu oferuje użytkownikom VoIP darmową pocztę głosową wbudowaną w komunikator - w obecnej chwili założonych jest około 500 tys. skrzynek.
W październiku 2008 roku producent GG wprowadził rozmowy głosowe HD w oparciu o technologię i kodeki GIPS, która zapewnia wysokiej jakości rozmowy audio-wideo. Jeden z największych konkurentów GG na rynku VoIP, firma FreecoNet postawiła na jakość HD połączeń głosowych dopiero w tym roku, wprowadzając w swoich usługach HD Voice oraz nawiązując współpracę z kilkoma producentami telefonów IP (Gigaset, AVM i Yealink), z którymi będzie wprowadzać i promować na polskim rynku aparaty ze wspomnianą technologią.
Gadu-Gadu stawia nie tylko na połączenia głosowe, ale - zdając sobie sprawę, że przy coraz szybszych łączach w Polsce, użytkownicy internetu będą coraz chętniej korzystać z rozmów wideo - w lipcu 2009 GG wprowadziło także możliwość połączeń wideo pomiędzy użytkownikami komunikatora. Tym samym Gadu-Gadu oferuje obecnie praktycznie te same usługi w swoim produkcie, co jego największy konkurent na rynku komunikatorów - Skype. Jak informują przedstawiciele GG Network, obecnie już ponad połowa użytkowników VoIP w Gadu-Gadu (czyli około 750 tys.) korzysta z rozmów wideo.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|