Dwóch konkurentów z czołówki polskiego rynku telefonii internetowej (VoIP) - FreecoNet i Tlenofon poinformowało dziś, 24 lutego 2010, o fuzji, w wyniku której powstanie jedna platforma. Połączenie to pozwoli nowo powstałej firmie FreecoNet Tlenofon S.A. kontrolować w Polsce około 40% rynku VoIP i być może da podwaliny do intensyfikacji ogólnopolskich działań marketingowych, a także informacyjno-edukacyjnych na temat tej przyszłościowej technologii, która dosyć wolno wchodzi do naszych biur i domów.
reklama
W wyniku fuzji FreecoNet S.A. i Tlenofon Sp. z o.o. powstanie jedna platforma, w oparciu o którą świadczone będą usługi pod prawdopodobnie nową, wspólną marką - poinformowali dziś podczas konferencji prasowej przedstawiciele FreecoNet i Grupy o2, dotychczasowego właściciela platformy Tlenofon. Umowa została podpisana 22 lutego 2010 roku i obecnie spółki rozpoczęły prace nad integracją obu przedsiębiorstw. Nowy podmiot o nazwie Freeconet Tlenofon S.A. prawdopodobnie ruszy pełną parą już w czerwcu br.
Na potrzeby fuzji Grupa o2 wydzieliła ze swoich struktur spółkę Tlenofon Sp. z o.o., która to zostanie zakupiona przez FreecoNet S.A. poprzez podwyższenie kapitału. Trzech właścicieli Grupy o2 obejmie po 15% udziałów nowego podmiotu FreecoNet Tlenofon.
Jak powiedział Jacek Świderski, członek zarządu Grupy o2, podmiot FreecoNet Tlenofon S.A. ma być pozycjonowany już nie jako operator VoIP, ale operator świadczący usługę telefoniczną. Zdaniem Świderskiego rynek VoIP będzie ulegał konsolidacji. Po fuzji nowy podmiot będzie kontrolował około 40% rynku, ale poprzez działania marketingowe oraz akwizycje kolejnych operatorów VoIP udział FreecoNet Tlenofon S.A. ma się zwiększyć nawet do 70% na koniec bieżącego roku, powiedział Dziennikowi Internautów Jacek Świderski.
- Połączenie dwóch największych graczy na rynku telefonii internetowej rozpoczyna nowy etap w procesie jego konsolidacji. FreecoNet Tlenofon S.A. planuje w najbliższych 2-3 latach dokonywać akwizycji mniejszych operatorów i finansować je długiem lub środkami z New Connect. Grupa o2 skoncentruje się na działalności mediowej - mówi Jacek Świderski.
- Tlenofon ma silną pozycję na rynku klientów indywidualnych, a FreecoNet biznesowych. Łącząc siły, liczymy na pogłębianie efektów skali. W marcu 2009 przejęliśmy platformę VoIP fon24.pl wraz z 26 operatorami. Potencjał przedsiębiorstw po połączeniu ułatwi przeprowadzanie dalszych akwizycji - tłumaczy Jan Wyrwiński, prezes zarządu FreecoNet S.A.
Przedstawiciele łączących się podmiotów głównych konkurentów upatrują w sieciach kablowych oraz dostawcach internetu szerokopasmowego, którzy to oferują często usługi VoIP w ramach pakietu innych usług, tzw. triple play. Konkurencją są również operatorzy komórkowi, którzy czują zagrożenie i próbują nie dopuścić do oferowania rozwiązań VoIP w telefonach komórkowych - dodaje Świderski. Jak wyjaśnił on Dziennikowi Internautów, kartą przetargową, która ma przyciągnąć klientów do nowego podmiotu mają być przede wszystkim usługi dodane, takie jak wirtualny fax, wirtualna centrala (IVR), rejestrator rozmów, usługi call center i inne usługi specjalistyczne.
Pomimo olbrzymiego potencjału i wielu optymistycznych raportów rynek VoIP nie rozwija się tak dynamicznie, jak prognozowano jeszcze trzy lata temu. Wpływ na taki stan rzeczy ma zapewne wiele czynników. Jednym z nich jest to, że operatorzy VoIP nie tylko konkurują sami ze sobą, ale również z mocno ugruntowaną konkurencją w postaci telefonii stacjonarnej i komórkowej, z którą coraz trudniej konkurować ceną. Duży wpływ na rozwój i korzystanie z telefonii internetowej ma także dostępność internetu oraz jakość i szybkość łączy. Tymczasem dopiero do niedawna średnia prędkość łącza w polskim gospodarstwie domowym wynosi 1 Mpbs, a liczba Polaków z dostępem do internetu przekroczyła 50%. Mimo to wielu operatorów VoIP odnotowuje stabilny rozwój i osiąga coraz lepsze wyniki.
Z danych zaprezentowanych przez FreecoNet wynika, że w 2009 roku co miesiąc o 8 procent wzrastała liczba klientów biznesowych, co zaowocowało dwukrotnym wzrostem przychodów w tym czasie. Najważniejszym elementem przychodów FreecoNet były w tym czasie usługi dodane, których sprzedaż wygenerowała ponad 50% przychodów - ujawnił podczas konferencji Jan Wyrwiński. W ciągu ostatnich miesięcy firma zanotowała także znaczny wzrost liczby połączeń, których liczba sięga teraz 5-7 milionów miesięcznie.
W tym roku firma FreecoNet postanowiła postawić na jakość połączeń. W tym celu nawiązała współpracę z kilkoma producentami telefonów IP (Gigaset, AVM i Yealink), z którym będzie wprowadzać i promować na polskim rynku aparaty z technologią HD Voice. Jest to technologia umożliwiająca nową jakość transmisji głosu, którego brzmienie w słuchawce ma być zbliżone do naturalnego. Jak powiedział Michał Pietrus, dyrektor sprzedaży FreecoNet SA, jego firma jest jedną z pierwszych na świecie, która wprowadza HD Voice.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|