Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

SARE: E-mail marketing rośnie w siłę

20-10-2009, 19:38

O 22% wzrosła liczba firm w Polsce, które w ostatnim roku korzystały z e-mail marketingu. Ponad połowa z nich do prowadzonych przez siebie akcji użyła profesjonalnego systemu e-mailingowego. W przyszłym roku marketerzy planują zwiększyć nakłady finansowe na budowę własnych baz - wynika z szóstego badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce przeprowadzonego przez SARE.

robot sprzątający

reklama


Marketerzy stawiają na własne bazy mailingowe

Spośród menedżerów, którzy zadeklarowali, że w minionym roku włączyli działania wykorzystujące pocztę elektroniczną do swoich strategii promocyjnych, aż 85 proc. widzi ich wymierne korzyści. Najczęściej wymieniane z nich to:

  • większa liczba kontaktów z klientami,
  • wzrost liczby odwiedzin serwisu WWW.

W rezultacie sześć na dziesięć osób odpowiedzialnych za kształtowanie polityki informacyjnej w swoich firmach planuje w przyszłym roku zwiększenie intensywności działań promocyjnych wykorzystujących pocztę elektroniczną. Tylko 6% badanych nie zamierza wykorzystywać w przyszłości e-mail marketingu - czytamy w raporcie SARE.

Respondenci badania wydają więcej na wysyłkę mailingów do własnych baz adresowych (77%) niż do zewnętrznych (21%).  Analitycy SARE wnioskują z tego, że marketerzy stawiają na budowanie lojalności wśród pozyskanych przez siebie konsumentów. Z prognoz wydatków na przyszły rok wynika, że przede wszystkim zostaną zwiększone nakłady finansowe na budowę własnych baz.

Polacy preferują pocztę Gmail i Wirtualnej Polski

Największą liczbę kont Polacy mają założoną w pocztach dostarczanych przez Google - Gmail oraz Wirtualną Polskę, co oznacza niewielkie zmiany na tym rynku w stosunku do ubiegłorocznych badań. Dane te mają szczególne znaczenie w kontekście optymalizacji kreacji wysyłanych newsletterów i mailingów.

Pomimo wzrostu popularności w połowie br. nowych form komunikowania się w sieci, jakimi są mikroblogi, polscy internauci otrzymują coraz więcej wiadomości e-mail. Większość z nich znajduje w swoich skrzynkach od 4 do 20 wiadomości dziennie. Nieznacznie wzrosła liczba adresów e-mail, którymi posługują się internauci, ale co ciekawe 61% z nich utrzymuje trzy lub więcej skrzynek pocztowych.

Newslettery nadal na topie

Z badania SARE wynika, że korzystanie z newsletterów wciąż jest powszechne - ponad 90% ankietowanych internautów subskrybuje więcej niż jeden newsletter. Robią to przede wszystkim po to, by zaspokoić swoje potrzeby z pozyskiwaniem informacji. Dlatego też wśród biuletynów zamawianych przez respondentów SARE dominują newslettery branżowe i dzienniki internetowe. Co ciekawe, na trzecim miejscu znalazły się newslettery reklamowe, co oznacza, że badani chętnie otrzymują komunikaty o charakterze marketingowym.

- Tegoroczne wyniki naszego badania potwierdzają obserwowane trendy z poprzedniego roku. Stabilizuje się rynek kont pocztowych i wykorzystania ich przez użytkowników. Pozytywnym sygnałem jest to, że marketerzy dostrzegli w e-mail marketingu bardzo skuteczne narzędzie. Nas jako SARE, agencję e-mail marketingu, cieszy fakt, że specjaliści marketingu już dziś przewidują, że w przyszłym roku zwiększą wydatki na tę formę komunikacji z konsumentami – mówi Krzysztof Dębowski, dyrektor zarządzający SARE.

 

Badanie zostało przeprowadzone na grupie 2 409 respondentów przy wykorzystaniu ankiety internetowej, która dostępna była w sieci od 22 lipca do 31 sierpnia 2009 roku. Grupą docelową były osoby aktywne zawodowo, zajmujące różne stanowiska w marketingu, PR, IT oraz menedżerowie wyższego szczebla i właściciele firm.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Google zagrozi Amazonowi?