Google stawia na bezpieczeństwo Google Apps
W celu zwiększenia atrakcyjności i bezpieczeństwa swego pakietu biurowego online firma Google zdecydowała na zakup kolejnej firmy z branży IT. Kalifornijski gigant wierzy bowiem, że przyszłość tego typu produktów jest w Sieci.
reklama
W poniedziałek przedstawiciele Google poinformowali o zamiarach zakupu firmy Postini, która zajmuje się bezpieczeństwem oraz zarządzeniem pocztą elektroniczną, a także problematyką spamu i wirusów. Transakcja ma kosztować Google 625 mln dolarów w gotówce - informuje New York Times - i jeśli dojdzie do skutku może okazać się trzecim z najdroższych zakupów kalifornijskiej firmy (po DoubleClick, którego przejęcie ma kosztować 3,1 mld dolarów oraz YouTube - 1,65 mld dolarów).
Produkty firmy Postini mają wesprzeć bezpieczeństwo internetowego pakietu Google Apps, na który składają się obecnie: poczta Gmail, kalendarz, edytor tekstowy, arkusz kalkulacyjny, komunikator Google Talk oraz narzędzie do projektowania stron internetowych. Wszystko po to, by zainteresować tym produktem klienta biznesowego, który jest bardziej wymagający od przeciętnego użytkownika komputera, szczególnie jeśli chodzi o bezpieczeństwo danych.
Zdaniem NYT wydatek 625 milionów dolarów na zakup Postini świadczy o tym, że Google poważne podchodzi do sprawy i chce stać się znaczącym graczem na rynku aplikacji biznesowych. Gigant zamierza w krótkim czasie stworzyć konkurencyjne - także pod względem bezpieczeństwa - narzędzie online dla biznesu, które mogłoby zagrozić m.in. pakietowi biurowemu Microsoftu oraz innych firm oferujących tego typu produkty w tradycyjnym wymiarze, czyli instalowanych w wewnętrznych sieciach firmowych, uważanych za bezpieczniejsze środowisko pracy, niż sieć Internet.
Google już od zeszłego roku oferuje bezpłatnie pakiet Google Apps firmom. Od lutego br. możliwy jest także zakup wersji ze wsparciem klienckim w cenie 50 dolarów rocznie. Dla porównania wersja Microsoft Office dla firm z licencją na jedno stanowisko kosztuje około 225 dolarów (według szacunków firmy badawczej Gartner)
Obecnie z Google Apps korzysta około 100 tysięcy firm. Nie ujawniono, ile z nich posiada wersję płatną.