Amazon to w tej chwili jeden z gigantów w branży e-commerce. Jego założycielem był Jeff Bezos. Mało kto wie o tym, że firma zaczynała jako księgarnia internetowa kilkanaście lat temu.
W czym tkwi fenomen Amazon? Co spowodowało, że z małej księgarni internetowej Amazon zamienił się w potentata w segmencie handlu internetowego? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w niniejszym artykule. Zapraszamy do lektury!
Amazon to firma, która została założona w 1994 roku przez Jeffa Bezosa. W tym czasie właściciel marki Amazon pracował nad stworzeniem księgarni internetowej. Z pewnością nie przypuszczał, że jego przedsiębiorstwo w tak krótkim czasie odniesie tak spektakularny sukces Na ten moment Amazon to jedna z 500 największych firm na całym świecie. Dla wielu osób fenomen Amazona to wzór do naśladowania. Jeff Bezos pokazał, jak zmienić garażową małą firmę w wielkie przedsiębiorstwo o zasięgu globalnym szacowane na 24 miliardy dolarów.
Dlaczego Jeff Bezos początkowo zdecydował się na sprzedawanie w swoim sklepie internetowym wyłącznie książek? Okazuje się, że nie było to spowodowane jego miłością do literatury. Zaobserwował po prostu rosnący popyt na książki, co postanowił sprytnie wykorzystać.
Jednocześnie zauważył, że z roku na rok będzie wzrastała liczba osób kupujących przez internet, dlatego podjął najlepszą decyzję w swoim życiu. W 1994 roku natrafił na dane, które pokazywały, że z miesiąca na miesiąc liczba użytkowników sieci rośnie o 2-3%. Jego początkowa inwestycja w założenie firmy wynosiła 10 tysięcy dolarów. Kwota ta bardzo szybko mu się zwróciła.
Warto wiedzieć, że pierwsza nazwa sklepu Jeffa Bezosa nie brzmiała Amazon. Początkowo jego sklep posiadał nazwę Cadabra.com. W związku z tym, że dużej liczbie użytkowników kojarzyła się ona ze słowem "cadaver", czyli nieboszczyk, właściciel zdecydował się na zmianę nazwy na Amazon.com. Nazwa miała być kojarzona z Amazonką - czy już wtedy Jeff Bezos przypuszczał, że jego sklep (zgodnie z nazwą) będzie potentatem wśród sklepów internetowych?
Ogromny sukces w zakresie ilości sprzedawanych towarów Amazon zawdzięcza przede wszystkim temu, że firma zainwestowała bardzo szybko w rozmaite funkcjonalności, na które oczekiwali internauci.
Pomysły ułatwiające zakupy i innowacyjne rozwiązania marketingowe spowodowały, że firma nieustannie zyskiwała coraz szersze grono klientów. Około 30 procent pracowników przedsiębiorstwa to osoby, które zajmują się przede wszystkim poszukiwaniem rozwiązań mających na celu udogodnienie korzystania z witryny dla klientów.
Mowa tutaj o opisach produktów, które Amazon tworzy tylko i wyłącznie we własnym zakresie. Magnesem na klientów są także niezwykle korzystne programy lojalnościowe, do których są zapisane tysiące osób na całym świecie. Co ciekawe, to właśnie w sklepie Amazon po raz pierwszy w historii internetu zastosowano program lojalnościowy. Program bardzo dobrze prosperuje do dziś i nieustannie przyczynia się do wzrostu popularności i zysków przedsiębiorstwa.
Artykuł powstał we współpracy z https://www.nethansa.com/pl/
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|