Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Żyjemy w świecie, w którym już niemal na każdym kroku spotkać się można z technologią cyfrową. Oparte są na niej nie tylko komputery, ale także inne urządzenia: od prostych aparatów fotograficznych po zaawansowane diagnostyczne urządzenia medyczne. Trudno się więc dziwić, że technologia cyfrowa znalazła swoje zastosowanie także w drukarni. Jednak na temat cyfrowej metody druku narosło wiele mitów i nieporozumień, które spróbujemy pokrótce wyjaśnić i rozwiać najpowszechniejsze wątpliwości.

Druk cyfrowy powoli przebija się na lidera w technologii wydruków z uwagi na jakość porównywalną z drukiem offsetowym, co do tej pory było nieosiągalne dla drukarni.

Mit nr 1 – Nowoczesne drukarnie oferują wyłącznie druk cyfrowy

Nie jest to prawda. Wiele drukarni oferuje nie tylko druk cyfrowy, ale także offsetowy oraz sitodruk. Każda z tych technik pozwala na zadrukowanie innych rodzajów powierzchni, a także wybierana jest pod kątem wielkości nakładu, czasu i kosztów.

Mit nr 2 – Druk cyfrowy ma najwyższą jakość

Jest to tylko częściowa prawda, gdyż nowoczesne urządzenia drukarskie pozwalają coraz częściej osiągnąć wysoką jakość druku cyfrowego, zbliżoną niemal do druku offsetowego, który uznawany jest za najlepszy.

Mit nr 3 – Materiały reklamowe lepiej wydrukować cyfrowo

To zależy. Należy zapamiętać, że druk cyfrowy wykorzystuje się do niskich nakładów, zaś offset sprawdza się w realizacji dużych zamówień. Co to oznacza? Jeśli chcemy wydrukować 100 wizytówek taniej i szybciej wyjdzie ich druk metodą cyfrową. Jednak jeśli firma potrzebuje 1500 arkuszy papieru firmowego, to drukarnia zapewne zaproponuje ich druk metodą offsetową.

Mit nr 4 – Druk cyfrowy nadaje się do każdej powierzchni

Co prawda nowoczesne maszyny drukarskie umożliwiają drukowanie cyfrowe na wielu materiałach, to jednak możliwości tej metody mają swoje ograniczenia. Najczęściej technologię tę wykorzystuje się do pokrywania grafika papieru, folii, tkanin (np. koszulki reklamowe), plexi itp. Z kolei na przedmiotach o cylindrycznych kształtach (np. długopisy lub inne gadżety reklamowe) dużo lepiej sprawdza się sitodruk.

Mit nr 5 – Druk cyfrowy jest drogi

Koszty druku zależą od wielu czynników. Generalnie druk cyfrowy nie opłaca się przy wysokich nakładach, które lepiej wydrukować za pomocą metody offsetowej. Należy jednak pamiętać, że na rynku drukarskim panuje duża konkurencja i ceny tych samych usług mogą się znacznie różnić u poszczególnych usługodawców. Niektóre drukarnie muszą oferować nieco wyższe ceny, bo na przykład zainwestowały w najnowocześniejszy sprzęt drukarski.

Mit nr 6 – Druki cyfrowe są nietrwałe

Nic bardziej mylnego! Druki wykonane w technologii cyfrowej odznaczają się wysoką trwałością, a także odpornością na czynniki atmosferyczne. To dlatego druk cyfrowy wykorzystywany jest do tworzenia reklam zewnętrznych, w tym także tych wielkoformatowych, które odznaczają się przez dług czas doskonałą jakością kolorów, nawet podczas niekorzystnej pogody.

Mit nr 7 – Druk cyfrowy ma małe możliwości obróbki introligatorskiej

To także nie jest prawda, gdyż druki wykonane metodą cyfrową można: foliować, bindować, zszywać i bigować. Jedynie pewne ograniczenia dotyczą lakierowania UV, klejenia i sztancowania, ale związane są one wyłącznie z wielkością powierzchni i gramaturą papieru.

Nie ma wątpliwości, że druk cyfrowy zdominował świat współczesnego druku. Technologia ta umożliwia przesłanie drogą elektroniczną zlecenia do drukarni, która jest w stanie zrealizować je w ciągu kilku godzin. Z tego też względu rośnie popularność internetowych drukarni, które w większości przypadków realizują usługi na rzecz firm, potrzebujących materiałów reklamowych lub druków firmowych.

 

Więcej o druku cyfrowym znajdą Państwo na stronie drukarni internetowej: drukomat.pl.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E