Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Miliard odsłon więcej w jeden miesiąc zyskał portal Nasza-Klasa - wynika z październikowego rankingu Megapanel, prowadzonego przez Polskie Badania Internetu i firmę badawczą Gemius. Pomimo zastrzeżeń, jakie co pewien czas wysuwane są pod adresem Megapanelu, to ciągle jedyny polski ranking witryn internetowych.

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, październik 2008
fot. Megapanel PBI/Gemius - Źródło: Megapanel PBI/Gemius, październik 2008
W stosunku do wrześniowego rankingu najnowszy nie przynosi raczej wielu zaskoczeń. Portal Onet.pl zdołał przekroczyć liczbę 10 mln użytkowników, zajmując tym samym drugie miejsce - tuż za wyszukiwarką Google - w kategorii miesięcznego zasięgu. Za Onetem uplasowała się Wirtualna Polska, goniona przez Naszą-Klasę. Obie strony w październiku miały ponad 8 mln użytkowników. Pomimo tego, że najbardziej dynamiczny przyrost użytkowników Nasza-Klasa ma już za sobą, portal stale zwiększa swój zasięg.

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, październik 2008
fot. Megapanel PBI/Gemius - Źródło: Megapanel PBI/Gemius, październik 2008
Nasza-Klasa zajmuje niekwestionowane pierwsze miejsce w kategorii miesięcznej liczby odsłon. W stosunku do września serwis zyskuje niemal miliard odsłon - oznaczać to może, że wraz z rozpoczęciem się roku akademickiego niektórzy użytkownicy zaczęli być bardziej aktywni niż wcześniej. Również pojawienie się nowych funkcji oraz głośny protest związany z wprowadzeniem opłat za usługę "Goście" bez wątpienia miały swój udział w tym wzroście. Kolejne miejsca w kategorii miesięcznej liczby odsłon zajęły Allegro oraz Onet, w sumie mają one mniej odsłon od lidera.

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, październik 2008
fot. Megapanel PBI/Gemius - Źródło: Megapanel PBI/Gemius, październik 2008
Również na Naszej-Klasie przeciętny polski internauta spędzał najwięcej czasu w październiku br. Ponad 12 godzin w witrynie to wynik dwukrotnie lepszy od wyszukiwarki Google oraz portalu Onet, które zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce w tej kategorii rankingu Megapanel. Pomimo tego, że to Onet oferuje znacznie bardziej zróżnicowane treści oraz najświeższe wiadomości, polscy internauci chętniej spędzają czas w sieci na dodawaniu swoich zdjęć i przeglądaniu fotografii znajomych oraz dyskutując na klasowych forach. Można się spodziewać, że w trwającym obecnie okresie świątecznym czas ten ulegnie jeszcze wydłużeniu.

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, październik 2008
fot. Megapanel PBI/Gemius - Źródło: Megapanel PBI/Gemius, październik 2008
W kategorii najpopularniejszych w Polsce komunikatorów na pierwszym miejscu wciąż Gadu-Gadu. Jednak zarówno lider, jak i zajmujący drugie miejsce Skype, straciły część swoich użytkowników. W tym samym czasie przyrost odnotował Google Talk - można oczekiwać, że dodanie możliwości rozmów wideo wpłynie na kolejny wzrost liczby użytkowników tego komunikatora.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Świąteczne życzenia