Jeśli przydarzy się spór z dostawcą usług telekomunikacyjnych, to warto pamiętać, że również UKE może pomóc. Urząd twierdzi, że ponad 80% jego interwencji kończy się rozstrzygnięciem pozytywnym dla konsumenta.
Usługi telekomunikacyjne są dziś tak samo ważne jak dostarczanie prądu czy wody, ale z operatorami telekomunikacyjnymi chyba częściej mamy problemy. Warunki nowej promocji mogą rozczarować. Jakość usługi może być niska, a operator nie chce tego naprawić. Wiele osób doświadcza takich sytuacji.
Zazwyczaj konsumenci szukają pomocy u Rzeczników Konsumentów. Mogą się też skarżyć do UOKiK. Warto też pamiętać, że przy problemach z operatorem może pomóc Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE).
Wczoraj UKE udostępnił nieco statystyk na temat pomagania konsumentom. Wynika z nich, że:
UKE poinformował też o problemach, z jakimi najczęściej stykają się konsumenci. Lista problemów nie zaskakuje... może poza pozycją nr 2.
Warto tu przypomnieć, że UKE prowadzi Centrum Informacji Konsumenckiej oraz infolinię działającą pod numerem 801-900-853. Dyżurujący na infolinii pracownicy urzędu w I połowie 2015 r. odebrali 4358 połączeń. Dzwoniący mogli się dowiedzieć np. jak reklamować rachunek telefoniczny albo jak można rozstrzygnąć spór z dostawcą.
Wnioski o interwencje lub zapytania do UKE można kierować za pomocą formularza dla konsumentów.
Czytaj także: Na 104 operatorów tylko 4 nie naruszyło przepisów - wyniki kontroli UKE
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|