Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Marketing suplementu diety - czyli jak wypromować swoją markę suplementu?

29-01-2021, 18:58

Rynek suplementów diety to potężna machina, która generuje spore przychody dla producentów. Jak wskazują badania, Polacy uwielbiają takie produkty. Z pewnością duża zasługa to odpowiednia reklama i promocja marki. Należy jednak mieć na uwadze, że marketing suplementu diety musi spełniać określone normy.

Ustawy i przepisy

Ustawa o bezpieczeństwie żywności i żywienia reguluje zasady i normy, co do reklamy suplementów diety. Co więcej, istotne są również uregulowania wewnątrz Unii Europejskiej.

Normy krajowe

Tutaj podstawę stanowią dwa zasadnicze zapisy. Jednym z nich jest rzetelna informacja o składzie produktu oraz o jego właściwościach. Druga dotyczy działania. Producent nie może sugerować leczniczego działania produktu. 

Normy unijne

Przepisy obowiązujące we wszystkich państwach Unii Europejskiej dodatkowo jasno precyzują, że należy nie tylko stosować się do zasad reklamy i promocji, ale należy również właściwie znakować takie produkty.

Jak wypromować markę?

Ustawy, przypisy i normy są oczywiste. Jednak jak skutecznie wypromować dana markę na rynku, by zyskać klienta? Oto kilka podstawowych kroków, by zareklamować produkt na rynku.

Grupa docelowa

Wszelkie działania marketingowe rozpoczynają się od sprecyzowania grupy docelowej. To pierwszy krok, który pozwala wybrać właściwą strategię, właściwe środki i wybrać odpowiednie narzędzia.

Dotarcie do klienta

Następnie należy dotrzeć do jak największej liczby klientów. W tym celu trzeba wykorzystać wszystkie możliwe kanały do komunikacji. Co obecnie oferuje skuteczny marketing?

  • strona internetowa suplementu - profesjonalna strona to możliwość zaprezentowania klientowi wszystkich niezbędnych informacji. Warto również wzbogacić treść o bloga, który promuje zdrowy styl życia. To z pewnością pozwoli zatrzymać i zaciekawić potencjalnego klienta. Co więcej, stronę warto uzupełnić o własny kanał sprzedaży. To dodatkowe korzyści i podkreślenie profesjonalizmu firmy.
  • social media - to dziś podstawa działania skutecznego marketingu. Ogromny zasięg, zwiększenie świadomości marki i szybki kontakt z potencjalnym klientem to zalety, na które warto zwrócić uwagę.
  • kampanie Google Ads - to zadanie dla profesjonalistów. Od lat bowiem skutecznie wykorzystuje się Google w celach promocji i reklamy. Właściwe działania znacznie wpłyną na rozpoznawalność marki, co przekłada się na pozyskanie kolejnego klienta.
  • content marketing - artykuły sponsorowane są skutecznym zabiegiem marketingowym. Bogata i merytoryczna treść stanowi korzyść dla czytelnika i producenta. Subtelna reklama i odnośnik to w tym przypadku niezbędne działanie.
  • program partnerski - współpraca z osobami polecającymi to możliwość dotarcia do jeszcze szerszej grupy klientów. Takie działanie budzi powszechne zaufanie, a dodatkowo wiąże się z mniejszymi kosztami na kampanię reklamową.
  • obecność w sprzedaży stacjonarnej - to również istotny aspekt. Warto zatem zadbać o właściwą promocję w sklepach i aptekach. To wpłynie nie tylko na większą popularność samego preparatu, ale pozwoli dotrzeć do grupy klientów, którzy stronią od wszelkiej reklamy w Internecie.

Aby wypromować i zareklamować suplement diety konieczne są odpowiednie działania. Marketing daje szerokie możliwości, zatem warto wykorzystać wszelkie możliwe kanały, co wpłynie na popularność produktu i dodatkowe korzyści dla producenta. Przygotowując kompleksową strategię z pomocą przyjdzie doświadczona agencja marketingowa, która zbuduje zaufanie do marki i napędzi sprzedaż. 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Jak uspokoić psa?





Ostatnie artykuły:

fot. Sophos




fot. Freepik




fot. Freepik





Tematy pokrewne:  

tag suplementytag nolstag marketingtag dieta