Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Magento - co warto wiedzieć przed założeniem e-sklepu na tym skrypcie?

26-07-2017, 12:50

Kiedy już zbadamy rynek, przeanalizujemy to co się opłaca, bądź nie i zdecydujemy się na to, że otwieramy sklep internetowy, warto zastanowić się nad tym, na jakim oprogramowaniu nasz e-sklep będzie działać. Możliwości tutaj są spore – sklep może działać zarówno na rozwiązaniach w chmurze typu SaaS, oprogramowaniu Open Source czy dedykowanych platformach. Warto jednak jest postawić na oprogramowanie Open Source, które możemy odpowiednio skonfigurować i rozbudowywać. Jednym z najbardziej skalowalnych i popularnych skryptów pod sklepy internetowe jest Magento. Co zatem warto wiedzieć przed założeniem sklepu internetowego na tej platformie?

Magento smartbees

Magento – dla kogo?

Magento jest skryptem przeznaczonym głównie dla średnich i dużych sklepów internetowych, nie oznacza to jednak, że nie można w oparciu o to oprogramowanie zbudować małego sklepu internetowego, warto mieć jednak na uwadze, że będzie to rozwiązanie kosztowne i jedynie dla tych, którzy stawiają na szybki rozwój swojego biznesu.

Dwa elementy, które mogą być dla niektórych problematyczne

W Polsce Magento nie jest nazbyt popularne, chociaż jego popularność ciągle wzrasta, inaczej sprawa wygląda na zachodzie, gdzie wdrożenia Magento są bardzo liczne. Przed założeniem sklepu internetowego na Magento musisz wiedzieć, że jest to platforma dosyć wymagająca pod względem zasobów. Dlatego istotny jest tutaj wybór odpowiedniej usługi hostingowej. Warto zatem przed zakupem usługi hostingowej do Magento przeczytać trochę opinii w internecie i ewentualnie dopytać hostera o jego usługi.

Drugą z wad Magento, chociaż niekoniecznie możemy do wad ten element zaliczyć, jest fakt, że Magento zazwyczaj wymaga wdrożeniowca, czyli chociażby software house’u, który nam sklep internetowy stworzy, a następnie go skonfiguruje. Późniejsze korzystanie ze skryptu jest już proste i nieskomplikowane.

Nieograniczona funkcjonalność i skalowalność Magento

Zostały już wymienione cechy Magento, które nie dla każdego muszą się podobać. Jednak zalety tego oprogramowania są o wiele bardziej liczne, a jego skalowalność oraz elastyczność nieoceniona.

Jedną z najciekawszych i najważniejszych cech Magento jest fakt, że oprogramowanie to pozwala na zarządzanie kilkoma sklepami internetowymi z jednego panelu administracyjnego. Każdy z administratorów może również posiadać inne, zdefiniowane uprawnienia.

Posiadając sklep internetowy na Magento, np. od Smartbees,  mamy również dowolność w kreacji unikalnych szat graficznych, możemy też stosować je dla poszczególnych podstron, czy w określonych przedziałach czasowych.

W Magento możemy posługiwać się również wieloma językami, jak i walutami, a także stosować dowolne aplikacje do integracji Magento z zewnętrznymi systemami płatniczymi, księgowymi, aukcyjnymi itp.

Magento to też praktycznie nieograniczone możliwości zarządzania produktami – zdefiniujesz w nim dowolną liczbę kategorii i podkategorii; zintegrujesz z zewnętrznymi systemami służącymi do obsługi stanów magazynowych; dokonasz edycji znaczników meta dla kategorii i dowolnych produktów; produkty podzielisz na różne typy, np. typ konfigurowalny, który szczególnie przydaje się wtedy, kiedy posiadamy ten sam produkt, różniący się od siebie jakąś cechą, np. kolorem. Oczywiście wymienione cechy to jedynie część możliwości, które będziesz w stanie zrealizować zakładając sklep internetowy na Magento.

Warto również nadmienić, że Magento posiada bardzo rozbudowane predyspozycje jeśli chodzi o analizę i raportowanie. Chociażby tworzenie raportów dotyczących klientów na podstawie ilości oraz sumy zamówień; statystyki wyszukiwań w wyszukiwarce; analizę porzuconych koszyków; raporty sprzedażowe oraz produktowe czy integrację z Google Analytics.

Jeśli jeszcze nie wiesz czy miałbyś zdecydować się na Magento to wiedz, że jest to jeden z najbardziej przyjaznych skryptów do pozycjonowania sklepu internetowego pod wyszukiwarki, m.in. stworzysz w nim przyjazne linki, wygenerujesz mapę strony, dodasz meta title i meta description do każdego produktu oraz kategorii. Natomiast jeśli chodzi o inne działania marketingowe, to tutaj Magento też może pochwalić się wieloma możliwościami jak: stworzenie newslettera; sondy i ankiety; integracją z porównywarkami cen (Ceneo, Skąpiec); integracją z portalami aukcyjnymi; proponowaniem innych produktów z danej kategorii w koszyku lub dodatkowych produktów na stronie produktu. W Magento stworzysz również drabinę cenową, czyli ustalanie cen w zależności od ilości danego produktu przy zamówieniu i dodasz kupony rabatowe w zależności od potrzeb.

Jak widać więc Magento to platforma niezwykle elastyczna, na której warto zbudować własny sklep internetowy, posiada ona wiele funkcji, które mogą być rozbudowywane o dodatkowe bezpłatne lub płatne moduły. Swoje sklepy na Magento posiadają największe marki na świecie jak chociażby Coca-Cola czy Burger King, co tylko świadczy o ogromnej funkcjonalności tego skryptu.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:





fot. Binance







fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag Smartbeestag Magentotag komunikat firmy