Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Kupony rabatowe - zalety i sposób funkcjonowania

07-06-2018, 07:30

Kupony rabatowe są dla sklepów klasyczną, a zarazem bardzo dobrą metodą pozyskiwania klientów. Wiadomo bowiem, że wiele osób w swoich zakupach szuka bardziej atrakcyjnych ofert. Kupony przyciągają też do danego sklepu klientów niezdecydowanych. Są one więc korzystne zarówno dla kupującego, jak i dla sprzedawcy.

mat partnera

Zalety i działanie kuponów rabatowych

Dużą zaletą takich kuponów jest to, że sklep może w prosty sposób śledzić ich funkcjonowanie - sprawdzając ile razy były wprowadzane w trakcie robienia zakupów. Można też wprowadzać je sezonowo, proponując konkretne akcje promocyjne. Bardzo często zdarza się tak, że w trakcie takiej akcji korzyści płyną dla osób stron transakcji, gdyż
klienci kupują taniej i oszczędzają swoje pieniądze, a właściciele sklepu sprzedają więcej (bo więcej osób decyduje się na skorzystanie z ich usług).

Najczęściej spotkać można się z trzema rodzajami rabatów na podstawie kuponów:
1. Kwota stała (np. 20 zł).
2. Rabat procentowy (np. 10%).
3. Darmowy artykuł dodatkowy albo usługa (np. dwa produkty w cenie jednego czy brak kosztów wysyłki).

Właściciele sklepów mogą tez ograniczać termin ważności danego kuponu. Ma to na celu stworzenie sztucznej presji czasu. Sprzedawcy mogą także:
- określić minimalną wartość zamówienia, która będzie warunkiem uzyskania rabatu,
- dopuścić albo wykluczyć wielokrotnego wykorzystanie jednego kuponu rabatowego,
- przypisać kod rabatowy jedynie do określonych artykułów.
Jeśli chodzi zaś o samą wysokość rabatu to należy ją wypośrodkować: klientów nie przyciągną 2% rabatu, a znowu 60% to już wyprzedaż. Najbardziej optymalna wysokość rabatu to ta między 5 a 20 procent.

Zasady wprowadzania kuponów rabatowych

Tego rodzaju kupony można podzielić ze względu na to, czy przyznaje się je stałym, czy też nowym klientom. Jednak lepiej nie ogłaszać tego oficjalnie, ale stałym klientom wysłać oddzielne powiadomienia (np. SMS czy drogą e-mailową). Ofertę można przygotować kilka tygodni po ostatnim zakupie. Kupony rabatowe w sklepach internetowych najlepiej jest pokazywać klientom także w czasie przeglądania przez nich strony albo w momencie kiedy mają zamiar ją opuścić (jako "wyskakujące" okienko). Oczywiście informacje o rabatach na wybrane artykuły zawsze warto umieścić także na stronie startowej (na przykład jako dłużej wyświetlany komunikat). Kolejną opcją jest wyświetlenie informacji o kuponie rabatowym w czasie kiedy klient będzie na stronie potwierdzającej wysłanie formularza zamówienia (co zachęcić go morze do kolejnych zakupów). Dobrym pomysłem jest również umieszczanie kuponów na portalach, które masowo o nich informują (dzięki temu klienci mogą po raz pierwszy zwrócić uwagę na dany sklep), ale też na profilach opinii o produktach oraz na różnego rodzaju mediach społecznościowych. Ta ostatnia reklama pomoże w szczególności dotarciu do ludzi młodych. Widać więc wyraźnie, że kupony rabatowe niosą ze sobą wiele ciekawych opcji, które są opłacalne zarówno dla kupujących, jak i sprzedających - wystarczy dobrze przemyśleć sposób ich wprowadzania.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zajrzyj na Terdeals.com


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy