Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Przedświąteczne (i nie tylko) zakupy waro robić w sklepach sprawdzonych, najlepiej ocenianych i najchętniej polecanych przez konsumentów. Które to są? Opineo.pl wziął pod lupę perfumerie i drogerie internetowe.

robot sprzątający

reklama


Spośród blisko 150 perfumerii i drogerii internetowych branych pod uwagę w branżowym rankingu Opineo.pl do finału zakwalifikowały się 34 sklepy, spełniające najwyższe kryteria obsługi klienta (po kliknięciu można zobaczyć powiększone wersje towarzyszących tekstowi grafik):

Ranking Perfumerii i Drogerii Internetowych 2014

Analiza opinii konsumenckich pokazuje, że niepodważalną zaletą e-sklepów z kosmetykami i perfumami są atrakcyjne ceny. Konsumenci zwracają też uwagę na szybkość i wygodę zakupów online oraz szeroki wachlarz produktów do wyboru. Do grzechów głównych perfumerii i drogerii internetowych klienci zaliczają natomiast: źle zapakowaną przesyłkę (przez co zdarza się, że produkt ulega uszkodzeniu podczas transportu) lub pogniecione opakowanie (co sprawia, że zamówiony kosmetyk nie nadaje się na prezent). W niektórych przypadkach mają oni zastrzeżenia do oryginalności czy wyglądu kosmetyków oraz poddają w wątpliwość jakość zamówionych produktów.

Jak kupujemy?

Perfumy i kosmetyki to kategoria, która w ciągu ostatnich pięciu lat zyskała największą popularność (460%) wśród konsumentów dokonujących zakupów online — wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Kupuję w Internecie 2014”. W grudniu ubiegłego roku internetowe drogerie i perfumerie odwiedziło prawie trzy razy więcej internautów niż w październiku 2013 r. (1 851 402 w grudniu wobec 627 254 w październiku). Podobnie może być i w tym roku. Według Deloitte kosmetyki i perfumy to jedne z najbardziej pożądanych prezentów, jakie chcielibyśmy widzieć pod choinką (27% wskazań). Bardziej cenimy już tylko książki (42%) i gotówkę (38%). Blisko jedna trzecia respondentów zamierza kupić najbliższym na święta właśnie kosmetyki i perfumy, a wiele osób skorzysta w tym celu z oferty sklepów internetowych.

Zobacz niszową perfumerię online: https://www.stylsopot.pl/

Ciekawy jest tutaj fakt wykorzystania w praktyce efektu ROTOPO, czyli wyszukiwania produktu w internecie, zobaczenia i przetestowania go w sklepie stacjonarnym, a kupienia go po atrakcyjniejszej cenie w sieci — zauważa Paulina Szymańska z firmy RedCart.pl.

Mistrzyniami tego stylu zakupów są kobiety. Panie dwukrotnie chętniej niż mężczyźni wolą najpierw poszukać informacji o kosmetyku w sieci, a następnie przetestować i poznać go zmysłami w sklepie stacjonarnym — mówi Ewelina Kitlińska z redakcji MarketingKobiet.pl. — Poświęcają też więcej czasu na czytanie opisów kosmetyków i opisów ich działania oraz na szukanie opinii o produktach w internecie — dodaje.

Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy, przyznaje również, że dla pań niezwykle istotna jest wiarygodność sklepu internetowego: Jak pokazuje badanie „Polka kupuje świadomie”, 57% Polek sprawdza wiarygodność sklepu internetowego, zanim skorzysta z jego usług. Z kolei 46% szuka opinii na temat towaru i sprzedawcy w internecie.

Sprawdzanie wiarygodności sklepu internetowego przed dokonaniem zakupów nabiera szczególnego znaczenia w okresie przedświątecznym. Zdaniem Pawła Kucharzaka, prezesa zarządu Opineo.pl, właśnie teraz, w okolicy świąt przybywa w internecie tzw. sklepów-wydmuszek, czyli fałszywych sklepów, które inkasują od klientów pieniądze, nie realizując zamówień. Decydując się na zakupy w internecie, należy więc dokładnie sprawdzić e-sklep, prześledzić jego historię sprzedażową i przeczytać opinie innych kupujących. Najrozsądniej jest wybierać sklepy, które działają na rynku od wielu lat i mają tysiące zadowolonych klientów — radzi.

Jak oceniamy?

W serwisie Opineo.pl wśród ponad 5 milionów opinii konsumenckich pół miliona stanowią oceny sklepów internetowych z kategorii „Zdrowie i uroda”. Ćwierć miliona z nich to skargi lub pochwały pod adresem e-sklepów z kosmetykami i perfumami.

Z analiz opinii negatywnych wynika, że klienci mają największe wątpliwości co do oryginalności i jakości zamówionych kosmetyków. Skarżą się też, że nie dostali tego, za co zapłacili:

Witam, zamówienie zrealizowane szybko i sprawnie, jednak towar (odżywka do rzęs) to nie oryginał. Informacje mam potwierdzone od dystrybutora w Polsce i dystrybutora zagranicznego. (doniad1, lipiec 2014)

Drugim dylematem klientów są uszkodzone przesyłki. Pęknięty flakon, wylana zawartość, uszkodzone opakowanie — to dość powszechne przewinienia e-sklepów z kosmetykami i perfumami. To także wystarczający powód do wystawienia im negatywnej opinii przez klienta:

Niestety nie mogę wystawić pozytywnej opinii, gdyż jeden z produktów, które zamówiłam, dotarł do mnie z zerwaną tasiemką gwarantującą, że produkt jest nowy. Na minus oceniam też obsługę, która pomimo mojego zwrócenia na ten fakt uwagi, nawet nie trudziła się, by do mnie napisać jakieś wyjaśnienie (a minął dokładnie tydzień). Przez ten fakt jestem absolutnie na nie, a myślałam, że będę w tym sklepie zamawiać często. (ona289, kwiecień 2014)

Zapakowanie produktów pozostawia wiele do życzenia. Zamówiłam między innymi paletkę cieni. Po odpakowaniu zobaczyłam, że jeden cień jest totalnie pokruszony. Paletka była cała brudna, a zniszczonego cienia pozostało mniej niż połowa. Poza tym nie mam więcej uwag. (Magdalena, kwiecień 2014)

Konsumenci są skłonni wydawać sporo na kosmetyki i zapachy, ale w ślad za tymi wydatkami idą też ich żądania. Nikt nie wyda ponownie pieniędzy w sklepie, który już raz przesłał mu produkt nieoryginalny lub niezdarnie zapakowany. Warto, by sprzedawcy mieli tego świadomość — komentuje Paweł Kucharzak.

Co wybieramy?

Według analityków Loopa.eu największe przychody dla drogerii i perfumerii internetowych generują: kosmetyki do pielęgnacji włosów, perfumy dla kobiet, kosmetyki do pielęgnacji twarzy, produkty do makijażu, produkty do manicure i pedicure. Przy czym najszybciej rosnącą kategorią produktów w e-drogeriach jest właśnie ta ostatnia.

— Niektóre kategorie, jak pielęgnacja twarzy czy makijaż, sprzedają się na podobnym poziomie przez cały rok — tłumaczy Lidia Lewandowska z redakcji „Magazyn Kosmetyki”. — Sezonowość natomiast można zauważyć, np. w zapachach. Pik sprzedażowy następuje tu przed świętami; poza tym często wybieramy inne zapachy na lato (lżejsze, świeże, bardziej owocowe), inne na zimę (bardziej intensywne, otulające, zmysłowe). Co do samych perfum, to dla nas kosmetyk bardzo pożądany. Podkreśla styl, wyraża gusta, jest tym produktem, na który jesteśmy w stanie wyłożyć więcej niż wskazywałyby miesięczne dochody — dodaje.

Ranking Perfumerii i Drogerii Internetowych 2014

Ale w internetowych drogeriach i perfumeriach szukamy nie tylko najbardziej popularnych produktów. Swoje grono wiernych klientów i dobre oceny konsumenckie mają też sklepy, które uwodzą oryginalnością, jakością obsługi i niepowtarzalnym asortymentem. Pełny raport można pobrać ze strony Opineo.pl.

Czytaj także: Zakupy bez przykrych niespodzianek, czyli jak może nam się przydać ranking e-sklepów sporządzony przez Money.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E