Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Kaczyński przystąpił do ofensywy medialnej

29-06-2010, 10:56

Po pierwszej turze wyborów prezydenckich kandydat PiS pojawiał się częściej niż Bronisław Komorowski zarówno w radiu, jak i telewizji – wynika z badania „Wybory Prezydenckie 2010” przeprowadzonego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

W analizie wzięto pod uwagę wypowiedzi kandydatów na urząd prezydenta w dn. 21-24 czerwca w czterech głównych stacjach telewizyjnych i radiowych – TVP 1, TVP 2, TVN, Polsat oraz RMF FM, Radio ZET, PR 1 i PR 3.

Liczba wystapien kandydatów w stacjach telewizyjnych
fot. Press-Service - Liczba wystapien kandydatów w stacjach telewizyjnych
Jarosław Kaczyński w ciągu czterech dni wystąpił 41 razy w telewizji i 37 w radiu. Bronisław Komorowski nieco zwolnił w porównaniu z okresem przed pierwszym głosowaniem, gdzie miał wyraźną przewagę - w analizowanym okresie kandydat PO pojawił się 37 razy w telewizji i 33 w radiu.

Kaczyński występował częściej zarówno w TVP 1, TVP 2, jak i TVN. Tylko w Polsacie obaj kandydaci mieli tyle samo możliwości prezentacji własnych poglądów. W przypadku stacji radiowych Komorowski znacznie częściej mówił do słuchaczy „Zetki”, natomiast Kaczyński - na antenie Polskiego Radia 1.

Liczba wystapien kandydatów w stacjach radiowych
fot. Press-Service - Liczba wystapien kandydatów w stacjach radiowych
Jednak były premier nie udzielił mediom żadnego obszernego wywiadu. Ani razu nie był też gościem w studiu. Marszałek Sejmu skorzystał z takiej możliwości dwukrotnie. Z tego wynika także znacznie dłuższy czas antenowy, jaki został mu poświęcony przez stacje. W telewizji były to aż 44 minuty przy niecałych 19 Kaczyńskiego. Z kolei w radiu ponad 26 przy niecałych 14 adwersarza. Łącznie Komorowski wypowiadał się ponad dwa razy dłużej niż Kaczyński.

>> Czytaj także: Komorowski vs Kaczyński - cyfrowy portret kandydatów


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. DALL-E